جلوگیری از آسیب های مربوط به خانواده، تنها با توصیه و نصیحت ممکن نیست

به گزارش به دخت به نقل از شفقنا،حضرت آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی، نظام سازی و ایجاد نهادهای اجرایی و حقوقی را بمنظور تحکیم بنیان خانواده و حل مشکلات امروز آن، بسیار ضروری دانستند.

0

سرویس خبر به دخت/

وی در دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، تأکیدات اسلام را در مباحث خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه مورد توجه قرار داد وگفت: به منظور تحقق مقاصد مورد نظر اسلام، نظام سازی و ایجاد نهادهای اجرایی و حقوق ضروری است و باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی انجام فعالیت های تحقیقاتی فقهی و علمی را لازمه این کار برشمردو  خاطر نشان کرد: اهمیت این مباحث به حدّی است که باید توسط حوزه های علمیه و علماء و مراجع هم پیگیری شود و جزء دروس حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه از غفلت در این مورد در سال های گذشته انتقاد کرد و از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خواست ضمن ارتباط مستحکم با حوزه و مراکز علمی و تحقیقاتی، در جهت نظام سازی و ایجاد نهادهای اجرای و حقوقی برای تحکیم بنیان خانواده و حل مشکلات امروز آن گام های اساسی بردارند.

وی با تصریح بر اینکه در اسلام، توصیه و نصیحت همراه با کار مورد توجه است تأکید کرد: جلوگیری از آسیب های مربوط به خانواده، تنها با توصیه و نصیحت ممکن نیست و نیازمند برنامه ریزی از طریق همین نهادهای اجرای و حقوقی است که باید شکل گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، استفاده از اهل فن و تجربه بمنظور ارائه راهکارهای واقعی و عملی را نیز خاطر نشان کرد و افزود: لازم است مشکلات و خطرهای موجود در ارتباط با خانواده توسط این افراد احصا شود تا در برنامه ریزی ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز در این دیدار که به مناسبت روز خانواده انجام شد، به برخی آسیب های موجود در خانواده ها مانند طلاق اشاره کرد و گفت: این گونه مسائل، وظیفه ما را در جهت جلوگیری از واردشدن آسیب های بیشتر به خانواده ها دو چندان کرده است.

خانم شهین دخت ملاوردی همچنین خواستار همکاری حوزه ها و استفاده از رهنمودهای دانشمندان و مراجع حوزوی برای حل بیشتر و بهتر این مشکلات شد.

 /انتهای متن/

درج نظر