پیگیری اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار توسط فراکسیون زنان

عضو فراکسیون زنان مجلس از پیگیری اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار توسط فراکسیون زنان خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/‌ 

به گزارش به دخت به نقل از فارس،شهلا میرگلوبیات گفت: اجرایی کردن بیمه زنان خانه‌دار هم‌اکنون در اولویت کارهای زنان فراکسیون مجلس قرار دارد و در همین راستا جلساتی را با مدیران و مسئولان این موضوع در فراکسیون گذاشته‌ایم تا به زودی شاهد اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار باشیم.

وی افزود: در این جلسات بر لزوم اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار تأکید شد و با توجه به اینکه این موضوع هم‌اکنون به قانون تبدیل شده است بنابراین اجرای آن قطعی است و نمی‌توانند با آوردن بهانه‌‌ از اجرای آن امتناع کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص فعالیت‌های آرایشگاه‌های غیر مجاز در سطح شهر گفت: بنابر گزارش‌هایی که به ما رسیده است 18 هزار آرایشگاه غیرمجاز هم‌اکنون در حال فعالیت هستند که به دلیل عدم نظارت بر آنها ممکن است اصول بهداشتی رعایت نشود.

میرگلوبیات ادامه داد: توزیع شیشه در این آرایشگاه‌ها یکی از مواردی است که نیاز دارد توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و مراجع انتظامی با جدیت پیگیری شود تا شاهد گسترش آن در کشور نباشیم.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت به عنوان یکی از این متولیان باید با آرایشگاه‌های غیرمجاز با جدیت برخورد کند و جلوی فعالیت آن ها گرفته شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس در خصوص رواج استفاده از قلیان‌ در میان خانم‌ها گفت: سازمان میراث فرهنگی باید با این موضوع برخورد کند هرچند که استفاده از قلیان منع قانونی ندارد اما نباید استفاده از آن نیز تبلیغ شود.

بیات خاطرنشان کرد: همانطور که جلوی استفاده از سیگار در جامعه گرفته نشد در خصوص استفاده از قلیان نیز باید تدابیری اندیشیده شود تا شاهد گسترش آن نباشیم چرا که به اعتقاد عده‌ای اگر جلوی استفاده از قلیان به صورت آزاد گرفته شود شاهد خواهیم بود از سطح جامعه به محافل خصوصی کشیده می‌شود.

وی افزود: افزایش مالیات و افزایش قیمت سیگار و تنباکو می‌تواند تا حدودی تمایل استفاده از این محصولات را کاهش دهد. همچنین اطلاع‌رسانی به جوانان در خصوص آسیب‌های وارده توسط سیگار و قلیان می‌تواند عدم تمایل آن ها به استفاده از این محصولات منجر شود.

درج نظر