قدرتمندترین زنان دنیای اقتصاد

مجله «Fortune» به تازگی فهرستی از قدرتمندترین زنان عرصه اقتصاد را منتشر کرده است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش در رده اول این فهرست همانند سال گذشته «ویرجینیا رومتی» مدیر عامل شرکت IBM در جایگاه نخست جای گرفته است. فهرست 10 نفر نخست عبارتند از :


1. ویجرینیا رومتی ،‌56 ساله ، متخصص علوم کامپیوتر که مدیر عامل شرکت IBM است.

2. ایندرا نویی ،‌ 57 ساله . این زن که اصلیتی هندی دارد مدیر عامل و رئیس شرکت پپسی است و بدون شک موفقیتهای پیاپی این شرکت مدیون تلاش های اوست.

3. الن کالمن ، 57 ساله. وی مدیر بزرگترین شرکت محصولات شیمیائی در جهان است. او که مادر سه فرزند است در تلاش برای بالا بردن ارزش سهام شرکت خود در بازار بورس می باشد.

4. مارلین هیوسن ، 59 ساله . وی از ماه ژانویه مدیر شرکت «لاکهید مارتین کورپ» شده است که در زمینه فن آوری و تجهیزات مربوطه فعالیت می کند.

5. شریل سندبرگ ، 44 ساله . وی که از روسای شرکت فیسبوک است با برنامه های اخیر در حوزه شبکه و کتابی که منتشر کرده توانسته نام خود را جزو 10 نفر اول فهرست فورچون قراردهد.

6. ایرن روزنفلد ، 60 ساله . وی رئیس یک شرکت فعال در بخش مواد غذایی است که پس از نستله و پپسی سومین شرکت مطرح جهان در این زمینه است.

7. پاتریشیا ورتس ، 60 ساله . این مدیر زن آمریکائی نیز در رأس یک شرکت فعال در بخش صنایع غذایی فعالیت می کند.

8 . ماریسا میر ، 38 ساله . مدیر معروف شرکت یاهو . وی توانست یاهو را پس از سالها رکود به دوران اوج بازگرداند.

9. مگ وایتمن ،‌ 57 ساله . از سال 2011 ، وی مدیر شرکت مطرح HP است و توانسته شرکت خود را در بازار بورس ارتقا دهد.

10. آبیجیل جانسون ، 51 ساله . این زن مدیر شرکت FMR است که یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه ای در جهان است . پدر وی نیز مدیر عامل این شرکت است.

 /انتهای متن/

درج نظر