خوش‌رقصی قطارهای خوشبختی برای ترافیک

امروزه عروسی‌هایی در زنجان رسم و ترویج پیدا کرده است که دیگر به چهارچوب خانه‌ها محدود نمی‌شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از   فارس، در گذشته عروسی‌ها با رسم و رسوم خاصی برگزار می‌شد که مورد پسند همگان بود.

عروسی‌هایی که پدر و مادرها آرزو می‌کردند و تا هفت شب و هفت روز ادامه داشت و پیر و جوان از حضور در آن لذت برده و برای همگان چه طرفدار عروس و چه طرفداران داماد و البته برای چه آنهایی که نسبتی با عروس و داماد نداشتند، خاطره می‌شد.

اما امروزه عروسی‌هایی رسم شده که با وجود اینکه گاه برای آرایش عروس و داماد میلیون‌ها تومان خرج و هزینه می‌شود اما به دل هیچ‌کس نمی‌چسبد و موجبات نارضایتی همگان را فراهم می‌کند.

گاه برای یک عروسی تا ده‌ها میلیون تومان نیز هزینه می‌شود اما به غیر سر و صدا و جیغ و داد و مزاحمت هیچ عایدی برای اطرافیان و مردم ندارد.

در سالیان گذشته پدر و مادر عروس و داماد سعی می‌کردند تا قبل از عروسی با بردن هدیه‌ای به عنوان تحفه به همسایگان و کسب اجازه از آنها عروسی خود را برگزار کنند تا اگر سر و صدایی هم ایجاد می‌شد از آنها حلالیت بطلبند.

اما امروز با نصب بلندگو و باندهای بزرگ عروسی‌ها از چهار دیواری خانه‌ها فراتر رفته و حتی همسایگان چند خیابان آن طرف‌تر هم در جریان عروسی قرار می‌گیرند و صاحبان عروسی اصلا به فکر همسایگان و مردم نیستند، شاید چند خانه آن طرف‌تر بیماری بستری شده باشد.

در سالیان گذشته پدر داماد و یا عروس قبل از عروسی به دلیل اینکه خانه خودشان کوچک بود از همسایگان می‌خواست تا خانه خود را در اختیار آن ها قرار دهند، تا مراسم عروسی به خوبی برگزار شود.

اما امروز خانواده‌ها و یا عروس و داماد به هر دلیل به منازل و خانه‌ها راضی نیستند و تلاش می‌کنند مراسم عروسی در تالارهای بزرگ و مجلل برگزار شود که هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

برخی خانواده‌ها نیز به این امر بسنده نمی‌کنند بلکه عروسی‌ها را در پارکینگ منازل که نسبت به خانه‌ها بزرگ است برگزار می‌کنند که همین امر موجب نارضایتی مردم و بسیاری از همسایگان می‌شود.

کاروان‌های شادی یا کاروان‌های مزاحم

گاهی ده‌ها خودرو پشت سر خودروی عروس و داماد قطار می‌شوند تا آنها را راهی خانه خوشبختی کنند اما غافل از اینکه همین کار عده‌ای را دچار مشکل و یا خدای ناکرده دچار زحمت می‌کند.

متاسفانه گاهی همین کاروان‌ها موجبات مشکلات زیادی را برای مردم و شهروندان به وجود می‌آورند که گاهی نیز جبران ناپذیر است.

جانشین انتظامی استان زنجان در مورد راهبندان خیابان‌ها توسط کاروان‌های عروسی گفت: شماره پلاک خودورها ثبت و حتی در صورت لزوم بعضی از خودروها همانجا توقیف و در فرصت مناسب پرونده آنها به اتهام سلب آرامش عمومی به دادگاه قضایی ارجا می‌شود.

مرادجعفری ادامه داد: این کاروان‌ها با بستن راه خودروهای آتش نشانی و آمبولانس‌ها موجب می‌شوند تا آن ها دیرتر به محل ماموریت خود اعزام ‌شوند که می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای شهروندان تحمیل کند.

وی با بیان اینکه تاخیر آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی باعث می‌شود جان انسان‌ها به خطر بیافتد، تصریح کرد: کاروان‌های عروسی در برخی مواقع ضمن مسدود کردن خیابان‌ها به آژیر خودروهای امدادی نیز توجهی نمی‌کنند.

به هر حال امیدواریم که با تدابیر خاص مسئولان در این زمینه شاهد ان باشیم که دیگر شادی عده‌ای مزاحمتی برای دیگران فراهم نکند.

/انتهای متن/

درج نظر