سامانه یکپارچه سازی اطلاعات زنان راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در راستای تکمیل مرکز رصد و پایش امور زنان و خانواده، سامانه یکپارچه سازی اطلاعات زنان مرکز امور زنان و خانواده راه‌اندازی می‌شود.

0

سرویس خبر به دخت/

مریم مجتهدزاده گفت: در هر سازمان و مرکزی حجم بالایی از اطلاعات روزافزون وجود دارد و کارشناسان و مدیران به دسترسی مستقیم به این اطلاعات و نگرش صحیح و مدبرانه به اطلاعات دقیق و کارشناسی شده نیاز دارند که منجر به افزایش سرعت، دقت و قدرت سیاست‌گذاری و تصمیم گیری آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: ما به این منظور نیاز داشتیم تا بانک‌های اطلاعاتی به صورت مکانیزه طراحی و تولید شود تا اطلاعات آماری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آن سامانه تجمیع شود تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و بعدها بتوانیم برای مستندسازی آن استفاده کنیم.

رئیس مرکز امور زنان تصریح کرد: به همین دلیل مقدمات کار فراهم شد تا در جهت مدیریت و پایش اطلاعات عمل کند و مربوط به فعالیت‌های مختلف اعم از برنامه ریزی، برنامه ریزی انواع پروژه‌ها و ارتباط برنامه‌ها و بودجه با یکدیگر در کنترل و ارزیابی و گزارش بازخوردها و ارائه گزارش واقعی از فعالیت‌ها و عملکرد مرکز که نیاز اساسی تمام دستگاه‌ها و نهادهای سیاستگذار است که شفافیت در عملکرد را منتهی می‌شود.

مجتهدزاده ادامه داد: در حقیقت این طرح برای ارائه گزارش‌های موثق تجمعی و مقایسه‌ای است که هم اکنون مراحل مقدماتی آن انجام شده است و گزارشات و مستندات حوزه زنان در مرکز زنان جمع آوری شده است و تفکیک گزارش‌ها انجام شده است و آموزش کارشناسان برنامه ریزی و ورودی تستی اطلاعات توسط کارشناسان مرکز  و تحلیل موقت یکسری از اطلاعات انجام شده است اما ورود اطلاعات تکمیل نشده است که هر گزارشی را که بخواهیم بتوانیم هم اکنون به آن دسترسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این سامانه در راستای مرکز رصد و پایش امور زنان و خانواده راه اندازی شده است و مراحلی از تکمیل آن سامانه به‌حساب می‌آید.

منبع:فارس

درج نظر