خودباوری ملی‌پوشان مهم‌ترین عامل موفقیت آن هاست

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: خودباوری ملی‌پوشان مهم‌ترین عامل موفقیت آنها در مسابقات خواهد بود.

0

سرویس خبر به دخت/

در پایان سومین مرحله تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان، فریبا سلیمانی، سرمربی تیم ملی درخصوص تمرینات این مرحله گفت: تمرینات این دوره با دعوت از 18 ملی‌پوش در شهر گنبد برگزار شد و در این دوره بیشتر بر سیستم‌های حمایت از مدافع و مهاجم و نیز سیستم‌های داخلی بازی تمرکز کردیم.

سرمربی تیم ملی افزود: در این مرحله، بازی تدارکاتی بین ملی‌پوشان و مربیان برگزار شد که برای سنجش آمادگی و نیز بررسی نقاط ضعف و قوت ورزشکاران مفید بود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: میزبانی هیئت گنبد، میزبانی شایسته‌ای بود، اما بهتر است که در شرایطی که نزدیک به زمان برگزاری مسابقات هستیم، در تهران، محل برگزاری رقابت‌های والیبال نشسته بانوان آسیا و اقیانوسیه، سایر مراحل باقیمانده اردو را سپری کنیم.

وی گفت: ورزشکاران از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار هستند و تمام تلاش ما بر این است که در فواصل بین اردوها از آمادگی آنها کاسته نشود، به همین خاطر در انتهای هر اردو، کارنامه بررسی عملکرد به آنها داده می‌شود تا طبق آن و در فاصله بین دو اردو بر نقاط ضعف خود تمرکز بیشتری داشته باشند و بر همین اساس تمرینات بدنسازی را نیز انجام دهند، با این وجود در فاصله بین دو اردو، نظارت بر تمرینات ملی‌پوشان و ایجاد شرایط تمرینی، بر عهده استان‌های محل سکونت آنها است.

سرمربی تیم ملی اعلام کرد: مرحله بعدی اردو با همین تعداد ورزشکار برگزار خواهد شد و قصد داریم برای تشویق ملی‌پوشان جوان و نیز ایجاد  انگیزه در آنها، چند نفر را نیز به ترکیب تیم بزرگسالان اضافه کنیم. همچنین در اردوی چهارم تعدادی از فیلم‌های پارالمپیک لندن را برای ورزشکاران نمایش داده و آنالیز کنیم تا با سیستم‌های بازی تیم‌های مختلف آشنا شوند.

سلیمانی در پایان گفت: به غیر از بحث امکانات و تمرینات، خودباوری مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند منجر به موفقیت ملی‌پوشان در مسابقات پیش رو و آینده باشد.

سومین مرحله تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان که از 25 خرداد ماه در شهرستان گنبد آغاز شده بود، روز گذشته خاتمه یافت.

بانوان ملی‌پوش برای حضور در اولین دوره  مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه والیبال نشسته بانوان که شهریور ماه سال جاری به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود، آمادگی‌های لازم را کسب می‌کنند.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر