دختر بلاروسی که خواست ایرانی مسلمان باشد

آشنايي ليلا رجبي با همسرش سرآغاز آشنايي او با دين اسلام بود و قرار شد مدتي را سپري كنند تا تصميم قطعي خود را براي ازدواج بگيرند.

0

سرویس خبر به دخت/

پيمان رجبي كه از قهرمانان دووميداني كشور است از سن 14 سالگي و پس از رشته ورزشي بسكتبال به اين رشته تشويق شد و عناوين قهرماني و موفقيت هاي متعددي را براي ایران كسب كرده است.
عاشق كه باشي دست به كارهايي مي زني كه حتي روزي تصورش را هم نمي كردي درست مثل« تاتسيانا ايليو شنكو» كه امروز نام ديگرش ليلا رجبي است.

حتي سال تولدش را هم به تاريخ شمسي مي گويد: او متولد سال 1362 بلاروس است عشق، او را به كشور ايران روانه كرد. در خانواده اي چهار نفري زندگي مي كرده است و يك برادر دارد و از آنجا كه در سن 14 سالگي براي ادامه تحصيل در مدرسه ورزش به پايتخت رفته بود دوري از خانواده را تمرين مي كرد و اكنون پس از گذشت 6 سال از زندگي اش در ايران با وجود دلتنگي براي ميهنش به ايران و ايراني ها وابسته شده و از اين انتخاب شادمان است.
تقويم خاطرات
رشته ورزشي پرتاب وزنه را از 14 سالگي آغاز كردم زيرا در دوران كودكي به ورزش خاصي فكر نمي كردم و استعدادم در اين ورزش توسط يكي از معلم هايم كشف شد. پس از يك تست فعاليتم در اين رشته ورزشي آغاز شد و از آنجا كه در كشورم به اين ورزش و دو وميداني اهميت زيادي داده مي شد در مسابقات متعددي شركت و موفقيت كسب مي كردم.
اين بانوي بلاروسي كه اكنون مقيم ايران است، پس از بيان اين خاطرات ادامه داد: موفقيت هاي پياپي در اين رشته ورزشي ادامه داشت تا اينكه در يك اردوي ورزشي در بلاروس با همسرم (پيمان رجبي) آشنا شدم.
اصراري شيرين
آشنايي ليلا رجبي با همسرش سرآغاز آشنايي او با دين اسلام بود و قرار شد مدتي را سپري كنند تا تصميم قطعي خود را براي ازدواج بگيرند. پيمان رجبي كه از قهرمانان دووميداني كشور است از سن 14 سالگي و پس از رشته ورزشي بسكتبال به اين رشته تشويق شد و عناوين قهرماني و موفقيت هاي متعددي را براي كشورمان كسب كرده است.
در اين خصوص مي گويد: حضور در آن اردو زمينه ساز ازدواج موفق ما شد و نياز بودحالا كه تاتسيانا پذيرفته به ازدواج با من فكر كند او را با كشورم، آيين و رسوم اش آشنا كنم. به همين دليل و از آنجا كه از كودكي براي انجام هر كار قاطعي تمام سعي خود را به كار مي گرفتم تلاش مي كردم كه خواستگاري ام به نتيجه مثبت برسد و حالا كه 6 سال از آن روز زيبا مي گذرد بسيار خوشحال تر از قبل هستم.
شروعي نو
 زماني كه تصميم گرفتم به خواستگاري پيمان پاسخ مثبت بدهم شروع به تحقيق در مورد ايران و آداب و سنن آن كردم، ضمن اين كه تا حدودي به زبان فارسي اشراف پيدا كرده بودم و از همه مهمتر در مورد دين اسلام كتاب هاي متعددي را خوانده بودم. قرار بود زندگي مشتركمان را در بوشهر آغاز كنيم. به همين دليل توسط يكي از روحانيون بوشهر به دين اسلام پيوستم و همنام همسرامام حسين (ع) شدم و پس از آن مراسم عروسي مان برگزار شد.
ليلا رجبي در حالي از مسلمان شدنش گفت كه ادامه داد: يك سال نخست زندگي مان را در بوشهر بوديم و همين باعث شد كه من عاشق غذاهاي جنوبي بشوم و روش پخت آن ها را از مادر شوهرم ياد بگيرم.قليه ماهي غذاي محبوب من است و حالا كه به تهران آمده ايم پيمان و مهمان هايمان نيز از دستپخت من زماني كه اين غذا را درست مي كنم تعريف مي كنند. البته از نظر من تمام غذاهاي ايراني خوشمزه هستند مثل زرشك پلو با مرغ، كوفته و…
خليج هميشه فارس
ليلا رجبي شهرهاي ايران را هم مانند غذاهاي آن دوست دارد و از ميان آن ها به اصفهان و شيراز به دليل بناهاي تاريخي شان علاقه خاصي دارد اما از آنجا كه زندگي دو نفره آن ها به ورزش گره خورده است، فرصت زيادي براي آشپزي كردن و مسافرت رفتن ندارند و بيشتر اين تفريحات را به زمان هاي استراحت بين فصل مسابقات اختصاص مي دهند. جالب اين است كه به رنگ آبي علاقه خاصي دارد و با تعصب هر چه تمام تر هم مي گويد: آبي دريا را نه بلكه آبي خليج فارس را خيلي دوست دارم و از نگاه كردن به آن آرامش مي گيرم.
پله هاي موفقيت
طي اين6 سال كه در ايران زندگي كرده ام براي تمرينات مربي نداشته ام و به تنهايي خود را براي مسابقات آماده كرده ام، با اين حال در تمام سال ها ركورددار پرتاب وزنه بوده و در مسابقات بعدي موفق به جابه جايي ركوردهايي كه از آن خودم بود شدم. با ورودش به ايران در زمستان سال 1386 و با شركت در مسابقات داخل سالن موفق به كسب مقام نخست و جابه جايي ركورد شد.
 پس از آن به تيم ملي دعوت و نخستين مسابقات برون مرزي را در سال 1388 و در كشور چين تجربه كرد كه با كسب دو مدال برنز به كشور بازگشت. بعد از آن موفقيت، در همان سال بازي هاي داخل سالن ويتنام را پيش رو داشت كه با دريافت مدال طلا و عنوان نخست باز هم موفق به جابه جايي ركورد خودش شد و سپس در زمستان همان سال در مسابقات قهرماني آسيا كه باز هم داخل سالن بود مدال طلا را از آن خود كرد و كسب مدال برنزش در مسابقات گوانگ ژو نيز مربوط به همان سال بود.
 باز هم در سال 1389 در مسابقات قهرماني غرب آسيا در سوريه شركت كرد و به مدال طلا دست پيدا كرد تا اينكه در سال 2011به همراه همسرش در مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن شركت كرده و هر دو به مدال برنز دست يافتند. دوباره در همان سال به مسابقات قهرماني آسيا و داخل سالن در چين راه يافت كه ضمن كسب مدال نقره، سهميه بازي هاي المپيك را نيز دريافت كرد. عناوين قهرماني او يكي پس از ديگري رقم خورد تا اينكه در سال 1392 در مسابقات باشگاهي ليگ مرحله اول ضمن جابه جايي ركورد خودش ورودی مسابقات جهانی را از آن خود كرد.
زيبايي ها و زشتي ها
ليلا رجبي بلاروسي الاصل، ايرانيان را مردمي  بسيار صميمي معرفي مي كند كه خاطرات زيبا و به ياد ماندني را در ذهن او رقم زده اند. هر بار كه براي فردي در نقطه اي از كشور اتفاق ناگواري مي افتد و هر ايراني به نوبه خود از هر نقطه كشور به كمك مي شتابد، اين خصلت خوب ايرانيان برايش پررنگ تر مي شود و از اين كه اين كشور مسلمان را براي زندگي انتخاب كرده است خوشحال مي شود اما با همان لهجه شيرينش مي گويد: در كنار تمام خوبي هاي مردم ايران اين بدقولي كردنشان در برخي موارد است كه مرا ناراحت مي كند وگرنه تمام ايران و ايرانيان را صميمانه دوست دارم.
انتخابي درست
اين زوج تمام لحظات زندگي شان را شيرين مي دانند و كسب عناوين قهرماني و برافراشتن پرچم سه رنگ ايران برايشان بسيار با ارزش است. پيمان رجبي هم از اين انتخاب بسيار خرسند است و هر بار كه زرشك پلو با مرغ و غذاهاي جنوبي كه دستپخت همسرش است را مي خورد به خودش مي بالد كه همسر بلاروسي او در كنار سوپ هاي وطني اش غذاهاي ايراني را هم به اين خوشمزگي درست مي كند و تا اين حد به ايران و ايراني عشق مي ورزد.
منبع: باشگاه خبرنگاران/ انتهای متن/
درج نظر