ویترین رفتاری دخترها خیلی مهم است

گفتیم که برای داشتن یک ازدواج موفق دخترها باید چهار ابزار خيلي مهم را داشته باشند. اما آنچه در ویترین رفتاری دخترها نباید باشد، هم مهم است.

0

 سرویس ما و رندگی به دخت/

دکتر شاه محمدپور،

چهار ابزار اصلي كه دخترها بايد برای فردی که می خواهند با او ازدواج کنند، واجب است  در ويترين رفتاري شان داشته  باشند، متقابل بودن دوست داشتن، امنیت، حمایت و لذت با هم بودن است؛  چهار كاري كه  متأسفانه  خيلي‌ دخترها اصلا بلد نيستند.

تاکید و یاداوری می کنم که وقتی شما پسری را  دوست داريد و خواهید با او ازدواج کنید،  نباید از یک حدی بیشتر اصرار بر کنار او بودن به صورت دائمی داشته باشید.  از آقا پسر سؤال مي‌كنم شما كه روابط تان خوب بود و قرار بود با همديگر ازدواج كنيد. دو جلسه هم با هم صحبت كرديد،  مادرهاي تان هم با هم صحبت كردند، پس چرا از هم دور مي‌شويد؟ مي‌گويد:” براي اينكه دائما مي‌خواهد در حلق آدم باشد.  يكسره اس ام اس مي‌دهد و  زنگ مي‌زند،  خفه‌ام كرده !؟” از دختر خانم سؤال مي‌كنم . او مي‌گويد که خيلي دوستش دارم  و چون خيلي دوستش دارم، مي‌خواهم مدام با او باشم. يعني بلد نيست چطور يك كسي را دوست داشته باشد. این یک ابزار مهم که دخترها باید داشته باشند.

حساسیت های طرف مقابل  را بدانیم

ما باید از حساسیت های طرف مقابل مان باخبر باشیم. بهترين راه براي اينكه از بعضي از مسائل فرد مقابل آگاه شوید، سؤال و جواب است. یعنی  به جاي اينكه از او  بپرسيم از چه رنگي خوشت مي‌آيد و  تاريخ تولدت عقرب است یا …  سؤال‌هايي را با هم مطرح كنيم كه بشود روي آنها برنامه‌ريزي كرد و حساسیت های طرف مقابل معلوم شود.

البته نوع طرح این سوال ها هم باید بر اساس  تربيت خانوادگي باشد.  در این سؤال و جواب ها به حقوق همديگر احترام بگذاريد.

پس اگرطرف مقابل اين چهار تا موضوع را در ‌رفتار شما ببيند، کاملا جذب شما می شود  و به ازدواج هم  ترغيب مي‌شود. چون برای این كه به شما نزديك شود، دلیل دارد.  چون  ادبيات مشتركي براي گفتگو كردن بين تان هست.

ویترین رفتاری دخترها

حالا چیزهایی که  در ويترين رفتاري یک دختر نبايد باشد تا مورد انتخاب برای ازدواج  قرار گیرد. طبق فرهنگ ما آقا پسر به خواستگاري مي‌آيد که دختر خانمي را انتخاب ‌كند و دختر خانم هم جواب موافق یا مخالف می دهد . وقتی یک دخترخانم انتخاب مي‌شود،  يعني اينكه قبلا اين دختر خانم ديده شده است. یعنی اينكه رفتار قبل از ازدواج شما نزد عموم اطرافيان شما در تصميمي كه راجع به شما مي‌گيرند، بسيار تأثير گذار است. پس اصلا فكر نكنيد حالا يك خنده  و قهقهه بي‌مورد یا  سؤال بي‌خود تأثيري در تصميم ديگران يا نگاه ديگران روي شما ندارد اصلا اينطور نيست. شما ديده مي‌شويد، لازمه انتخاب شدن ديده شدن است. باید  حواس تان به رفتارهاي تان باشد و از هرچيزي به راحتي عبور نكنيد.

در واقع می خواهیم در مورد چيزهايي که اصلا نبايد در ويترين رفتاري یک دختر باشد، صحبت کنیم.

این ها همان چیزهایی است که وقتي با پسرها صحبت مي‌كنيم، به عنوان دلايل اينكه زن نمي‌گيرند، مطرح می کنند. معمولا سه مورد را مطرح می کنند:

اول بی ثباتی یعنی اینکه دخترها در رفتارها و تعاملاتي كه با اطرافيان شان، مخصوصا جنس مخالف، دارند فوق‌العاده بي‌ثبات هستند. رفتارهاي بي‌ثبات يعني چي؟ يعني دختر خانم با جنس مخالف ارتباطي را ايجاد مي‌كند که اين ارتباط اصلا نيازسنجي نشده. يعني خودش فكر نكرده من به چه دليلي بايد الان این ارتباط را داشته باشم. وقتي از دختر سؤال مي‌كنند براي چه شما با اين آقا دوست شديد، مي‌گويد نمي‌دانم، همينجوري، انگار از او خوشم آمده .

“خوشم آمده” یعنی یک  رفتار اجتماعي بي‌ثبات. يعني ارتباط نيازسنجي نشده که حداقل خود فرد برای آن  دليل ندارد .

يك رفتار بي‌ثبات يعني اينكه اصلا فكر نكرده آينده‌‌ي اين ارتباط چه مي‌شود.اصلا برايش مهم نيست به ازدواج ختم می شود یا نه. با يك نفر ارتباط مي‌گيرد بدون برنامه و بدون ربط به آينده یا گذشته یا حال. ممکن است بعضی وقت ها از روی بی خردی چنین ارتباطی برقرار شود. گاهی حتي همین  دليل بي‌خردي هم در کار نیست.

اینجا اتفاقي كه مي‌افتد اين است که جنس مخالف یعنی این آقا پسر  فرضي که با اين دختر خانم ارتباط مي‌گيرد، شناختش از او به عنوان یک آدم کاملا بی ثبات شکل می گیرد. پیش از این هم شناختش از جنس مخالف زیاد نبوده. مثلا مادری یا خواهری داشته. ولی عمده شناختش را نسبت به جنس مخالف در این دوستی با دختر خانم به دست می آورد. در این شناخت چه چیزی از این خانم می بیند؟ هیچ چیزی که موجب اعتماد به او باشد، در این خانم پیدا نمی کند. در واقع این دختر خانم با این دوستی به عنوان یک رفتار بی ثبات می تواند يك پسر را از قصد ازدواج منصرف بكند. چرا؟ براي اينكه پسر فكر مي‌كندکه من چرا باید با  چنين موجودي  ازدواج كنم؟

 اتفاقي كه مي‌افتد اين است که  آمار ازدواج كم مي‌شود. دختر خانمها باید در برقراری چنین رابطه هایی وبعضي از حاشيه‌هايي كه اين ارتباط‌ها دارد، دقت كنند كه با این رابطه ها اول به سر خودشان و بعد به سر همجنسان شان چه می آید.

پس يكي از سه رفتار منفي بين دخترخانم‌ها بي‌ثباتي در رفتار است  كه اصلا نبايد در ويترين رفتاري شان باشد.

/انتهای متن/

درج نظر