چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵

۱۲۰سال عمر می کنیم اگر…

تغذیه در سلامت جسم و روح تأثیر دارد. پس از این هفته هر دوشنبه مطالبی در این زمینه داریم. متخصصین تغذیه در این قسمت به ما کمک می کنند. شما هم می توانید نکته های خوبی اگر دارید، برای این قسمت بفرستید.

01(1)

سرویس سلامت به دخت/

خندیدن، بخشیدن، فراموش کردن سه عامل مهم برای سلامت روح و روان است.

سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند متعال به ما داده کرده است .برای سلامتی تغذیه مناسب لازم است. ما دو نوع تغذیه داریم: تغذیه جسم، تغذیه روح.   تغذیه جسم نیاز به همان پنج ماده غذایی شامل پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها و املاح است. تغذیه روح هم وابسته به پنج فاکتور است که شامل هدف‌دار بودن، اعتماد داشتن به دیگر انسان‌ها، اعتقاد، عشق و اراده است.

ما  غالبا به حفظ سلامتی جسم توجه کافی نداریم. ما باید به‌طور قطع به عمر ۱۲۰سال برسیم و تنها راه آن حفاظت از سلامت بدن است.متأسفانه در ایران ،مردم خوب غذا می‌خورند، اما غلط. به طور مثال: اگر آب برنج آبکشی‌شده را به آزمایشگاه بفرستید، می‌بینید که سرشار از ویتامین ب۱ است که در برنج های آبکشی شده این ویتامین دور ریخته می شود.یا تمام املاح و نیاز بدن در پوست گندم است که این پوست جداسازی شده و در اختیار مرغ‌های خوشبخت قرار داده می‌شود. سبوس، بدن‌مان را چربی‌زدایی می‌کند. اگر مردم بدانند سبوس در زندگی روزمره چه خاصیتی دارد، هرگز این برخورد را با این ماده حیاتی نخواهند داشت.  سبوس چربی‌های اضافی را همراه صفرا می‌گیرد و از سیستم گوارش جدا می‌کند. صفرا را به جای اول خود بازمی‌گرداند و چربی را دفع می‌کند.سبوس بخورید و بعد از سه هفته به آزمایشگاه بروید. خواهید دید که کلسترول شما چقدر پایین آمده است. سبوس را از نانوایی‌ها تهیه کنید و هر صبح در یک لیوان شیر حل کرده مصرف کنید.

  بهترین سبوس در پوست سیب است که سرشار از پکتین است و اجازه نمی‌دهد علاوه بر چربی، املاح خطرناک مثل سرب و جیوه در بدن باقی بماند.

یک پژوهشگر تغذیه می‌گوید:مردم ایران نیاز بدن را نمی‌دانند و با غذا فقط شکم را پر می‌کنند.

اگر بدانید بدن‌تان به چه منابع تغذیه‌ای نیاز دارد و آن را برای سلول‌های بدن تهیه کنید، تمام سلول‌ها از شما ممنون می‌شوند..

باید بیشتر از میوه‌جات و سبزیجات استفاده کنیم و از گوشت فاصله بگیریم.گوشت در تغذیه جهانی روز به روز بیشتر محکوم می‌شود. تمام دنیا به گیاه‌ خواری برگشته است. مشکل مهم که سلامتی را به خطر می اندازد، چاقی است . بعضی ها می پرسند، چرا بعد از رژیم  چاقتر می شوند وچطور چربی‌هایی که به ظاهر آب می‌شوند و بدن را ترک می‌کنند، دوباره برمی‌گردند و فرد را چاق می‌کنند؟جواب این است:چون چربی‌ها در سلول‌های آ. دی. فسفته جمع می‌شوند. زمانی که این سلول‌ها از چربی‌ تخلیه می‌شوند، بدن شروع می‌کند به تکثیر این سلول‌ها و یک میلیون سلول تبدیل به ۱۰ میلیون می‌شود. این انبارهای جدید صبر می‌کنند تا غذای جدید وارد بدن شود. با ورود غذا سلول‌ها چند برابر شده، غذا را دریافت کرده و فرد را از اول هم بیشتر چاق می‌کنند.توصیه اکید می کنیم که  “:کم بخورید تا لاغر شوید.”

متخصصان تغذیه می گویند: “اگر می‌خواهید ۱۲۰ سال عمر کنید و سالم بمانید، شب‌ها غذای پختنی نخورید. پنج عضو بدن هرگز نمی‌خوابند: مغز، قلب، ریه، کبد، کلیه‌ها.سعی کنید ساعت شش عصر به بعد چیزی نخورید. عصرانه بخورید. وعده غذایی سنگین برای شام باعث می‌شود قلب با فشار بیشتری خون را پمپاژ کند و اعضایی که در طول شب باید استراحت کنند مجبور به کار باشند.”

 /اتنهای متن/

2 دیدگاه ها

  1. یکی از ما می‌گه:

    ممنون از تدک شما حتما بیشتر دقت میکنیم

  2. سیما می‌گه:

    مطلبتان با اینکه تکراری بود و مشابه اش را در سایت های دیگر هم خوانده بودیم اما تأکیدی دیگر بود برای رعایت بعضی نکات.
    اما انتقادی دارم در مورد نوع نوشتاری مطلب. متأسفانه این مطلب نیاز شدید به ویرایش داشت. غلطهای فاحش نثری در ان به چشم می خورد مثل استفاده نادرست از افعال.
    مانند: خط ۲ که نوشته شده است؛ تغذیه جسم….. است. که باید فعل (دارد) به کار برده می شد.و نمونه هایی از این دست که البته ممکن است اشتباه تایپی هم باشد.
    موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد