عدم صداقت قبل از ازدواج، عامل ۷۰ درصد طلاق در ایلام است

معاون فرهنگی و اجتماعی امور جوانان ایلام، گفت: باید به آموزش‌های پیش از ازدواج در بین جوانان و خانواده‌های استان توجه جدی شود چرا که 70 درصد طلاق‌های به وقوع پیوسته در بین جوانان ایلامی به خاطرعدم صداقت قبل از ازدواج بوده است.

0

سرویس خبر به دخت/

” مالک صادقیان ” در جشنواره مطلع عشق اظهار کرد: دین مبین اسلام در مورد بهترین ازدواج‌ها امر کرده که “بهترین ازدواج‌ها، ازدواجی است که آسان‌تر انجام شود” لذا باید این مهم در جامعه نهادینه شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه هدف این جشنواره ترویج فرهنگ ازدواج آسان، الگوسازی و ازدواج آگاهانه و به هنگام و پایدار بوده است، افزود: امسال ۸۰۰۰ جوان ایلامی وام ازدواج دریافت کردند و امیدوارم مابقی جوانان متقاضی تسهیلات وام ازدواج به اخذ این وام موفق شوند، چرا که این دستگاه وظیفه اصلی خود را در حوزه جوانان که دغدغه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، انجام داده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام یکی از استان‌های جوان کشور بوده به طوری که ۳۵ درصد جمعیت استان متعلق به این قشر است، ادامه داد: سالانه باید در استان بیش از ۱۰ هزار واقعه ازدواج انجام بگیرد که این درحالی است که تنها سالانه ۷۰۰۰ مورد آن به تحقق می‌انجامد.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور جوانان استان، اضافه کرد: در استان سالانه بیش از ۳۰۰۰ جوان قادر به ازدواج نیستند، از طرفی باید سن ازدواج دختران بین ۲۰ تا ۲۲ سال باشد و پسران بین ۲۵ تا ۲۸ باشد اما شاهد رشد سن ازدواج در ایلام هستیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر سن ازدواج در دختران و پسران استان هر کدام به ترتیب بین ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ و ۳۱ سالگی است.

صادقیان با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج در استان دلایل متعددی دارد و موضوع دیگری که خیلی نگران‌کننده شده بحث طلاق است، افزود: بنابر آمارها بیش از ۶۵ درصد از ازدواج‌ها در ایلام بعد از چهار سال به طلاق می‌انجامد که این زنگ خطری برای از هم پاشیدن بنیان خانواده است که باید به این مهم توجه جدی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور جوانان استان با تأکید بر اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج باید در بین جوانان و خانواده‌ها در ایلامی جدی گرفته شود و از سوی دیگر خانواده‌های ایلامی در خصوص برخی ملاک‌های بی ارزش ازدواج تجدیدنظر کنند، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد طلاق‌های انجام شده در بین جوانان ایلامی به خاطر عدم صداقت قبل از ازدواج است.

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها بر طبق دستورات اسلامی جوانان را به عقد یکدیگر درآورند بیشتر مشکلات فعلی جامعه وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: تبعیت از آداب و رسوم درست، برخی تسهیلات نامتوازن، روابط بی‌حد و مرز دختر و پسر، بینش غیردینی، کمرنگ شدن توکل به خداوند، هزینه‌های اضافی و تشریفات از عوامل بالا رفتن سن ازدواج است.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور جوانان، ادامه داد: متأسفانه زنجیره‌های اسارت‌آور و پاگیر ازدواج‌های نامناسب در حال گسترش است که باید بینش جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها نسبت به زندگی و ازدواج اصلاح شود و با الگوگیری از دین اسلام، مقدمه ازدواج آسان جوانان را در زمان مناسب فراهم کرد تا شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم.

در این جشنواره از ۳۰ زوج جوان مختلف تجلیل شد.

منبع: ایسنا/ انتهای متن/

درج نظر