پیشرفت خیره‌کننده هندبال بانوان کشور

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در سال‌های اخیر هندبال بانوان رشد و پیشرفت زیادی داشته است.

0

سرویس خبر به دخت/

جلال کوزه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: نگاهی به نتایج تیم ملی هندبال زنان کشورمان در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا خود به خوبی این نکته را اثبات می‌کند که در سال‌های اخیر هندبال بانوان رشد و پیشرفت زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: اگر تیم ملی بانوان کشورمان در گذشته به سختی یکی دو گل به تیم‌های قدرتمند چین و کره‌جنوبی می‌زد اما در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا ،بانوان کشورمان موفق شدند بیش از پانزده‌بار دروازه این تیم‌ها را باز کنند.

کوزه‌گری برگزاری رقابت‌های لیگ‌ برتر، دسته یک و دسته دوم بانوان کشور را مهم دانست و بیان کرد: بدون شک برگزاری منظم این لیگ‌ها علاوه بر آمادگی بانوان هندبالیست می‌تواند استعدادهای دیگری به این رشته ورزشی در سطح کشور معرفی کند.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به راه‌اندازی دو فدراسیون کارگری و دانشجویی و اضافه شدن آنان به فدراسیون‌های  ورزشی کشور تأکید کرد: بدون شک حمایت و نگاه عمیق‌تر به دو قشر دانشجو و کارگر باید به طور جدی‌تری در دستور کار مربیان و مسئولان قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت‌های موجود این دو قشر به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

کوزه‌گری در ادامه با اشاره به تیم‌داری باشگاه کاسپین قزوین در رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور گفت: بدون شک تیم‌داری باشگاه‌های حاضر در لیگ تأثیر زیادی بر پیشرفت هندبال استان‌‌ها دارد و باید تمام توان خود را به کار  بگیریم تا حامیان مالی را به خود جذب کنیم.

کوزه‌گری با اشاره به اینکه نگاه به استعدادهای شهرستان‌ها باید یکی از اولویت‌های ریاست هیئت‌های ورزشی هندبال در استان‌ها باشد، تأکید کرد: به طور حتم در شهرستان‌ها در بخش زنان و مردان ورزشکاران خوبی یافت می‌شود که باید از آنان حمایت شود تا بتوانند به نوعی به خودباوری لازم برای حضور در تیم‌های رده‌های سنی استان‌ها برسند.

رئیس فدراسیون هندبال کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان باشگاهی تیم کاسپین قزوین به بهترین شکل ممکن به تیم‌داری خود در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور ادامه دهند و در آینده حتی تیم‌های پایه و تیم‌های رده‌های سنی این باشگاه شکل بگیرند.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر