سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵

۱۰ کاری که شما را با خودتان مهربان می کند

آیا شما فردی هستید که خیلی  به خود سخت می گیرید؟ اگر بله، ما برای رهایی تان از این مشکل، به شما توصیه هایی داریم.

woman_who

مترجم : مریم گرجی/

 انسان بودن واقعا کاری سخت است. شما در مسیر زندگی خود اشتباه می کنید. اما این بدان معنا نیست که به جای تحسین و ترغیب، دائما خود را سرزنش کنید.

در این مقاله ما راه های قابل لمسی را برای این که با خودتان مهربان باشید، به شما نشان می دهیم.

چون شما شایسته و سزاوار بهترین ها هستید.

 

۱- روز خود را با کارهای مثبت آغاز کنید:

می توانید با نوشته کوچک مثبتی روز خود را شروع کنید. در همان حال که می خواهید خود را برای انجام کارهای اول صبح  آماده کنید ، چند چیزمثبت و خوب را به خودتان تلقین کنید. مثلا می توانید از این جملات استفاده کنید:

 من بسیار قوی هستم. من توانایی انجام هر کاری را دارم.

این عبارات را به میزان کافی تکرار کنید. تکرار باعث می شود که شما به باور و یقین برسید.

 

۲- برای بیرون رفتن از خانه آماده شوید:

به قراری که برای انجام کاری مشخص با خودتان بسته اید، پای بند باشید. این می تواند فعالیتی باشد که انجامش حال تان را خوب کرده و به شما احساس رضایتمندی می دهد؛ کارهایی از قبیل ورزش کردن، خرید،  یا رفتن به کلاس های یوگا و مدیتیشن. پس از انجام این کارها به خود انعام بدهید.

 

۳- گاهی با خودتان خلوت کنید:

تنها بودن به معنای بی کسی نیست. تنهایی به طور غیر قابل تصوری می تواند برای حالات روحی شما بسیار مفید و موثر باشد.

خلوت کردن با خود سبب بالا رفتن قدرت خلاقیت شما شده و به پاکسازی و شفافیت ذهن تان کمک می کند.

کارشناسان می گویند: سپری کردن زمان به تنهایی می تواند به شما کمک کند که خالق و تولید کننده باشید.

 

 ۴- تمرین کنید که در مواردی “نه” بگویید :

تاثیر این کلمه دو حرفی در مواردی معجزآسا است.

گاهی شما خجالت می کشید و یا می خواهید که طرف مقابل خود را راضی از خود نگه دارید حتی اگر این امر به ضرر شما تمام شود.

پس با گفتن “نه” از همان ابتدا فکر خود را راحت کنید. چون ممکن است که قبول درخواست طرف مقابل تان نه تنها سودی برای شما نداشته باشد، بلکه ضرر نیز به شما وارد آورد.

 

۵-مدیتیشن انجام دهید:

انجام مدیتیشن باعث می شود که خودتان را دوست داشته باشید. علاوه بر آن مدیتیشن نبوغ عاطفی و احساسی را افزایش می دهد و سبب کاهش واکنش های استرس زا می شود.

کارشناسان می گویند: در طول زندگی خود می توانید آثار مفید مدیتیشن و تمرکز را ببینید. حتما هم لازم نیست که در طول دوره رسمی تمرین متوجه آثار آن شوید.

مدیتیشن شما را فردی انعطاف پذیرتر می کند به گونه ای که به هنگام دیدن افراد بیگانه مهربان تر باشید.

 

 ۶- کارهای تان را یادااشت کنید:

در پایان روز کارهایی را که انجام داده اید، یادداشت کنید. در واقع فهرستی از کارهای روزانه خود تهیه کنید.

 

۷-با دیگران مهربان باشید:

می توانید در موسسه خیریه محل زندگی خود حاضر شوید و یا اینکه به فرد فقیری غذا یا پول و یا حتی یک فنجان قهوه بدهید.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بخشندگی و گشاده دستی سبب خوشحال تر شدن و راضی شدن افراد ی که این کارها را انجام می دهند، می شود. چون باعث می شود مهربان تر شوند.

 

۸- با خود حرف بزنید:

همانند آنکه با دوست صمیمی خود صحبت می کنید با خود حرف بزنید. همان طور که هیچ وقت دوست صمیمی خود را دست و پا چلفتی، چاق و یا خنگ نمی نامید، باخود هم  این گونه صحبت کنید و عزت نفس داشته باشید.

صحبت کردن مثبت با خود می تواند بسیار قدرتمند و تاثیر گذار باشد. هر اندازه که بیشتر بیاموزید قدر خود را بدانید خوشحال تر خواهید بود.

خود باوری رمز زندگی موفق است.اما بسیاری از افراد از آن غافلند.

 

۹- مقابل آیینه از خود تعریف کنید:

 مغز انسان گرایش به این امر دارد که به منفی ها واکنش هایی از این قبیل نشان بدهد: “چه موهای ژولیده ای” و یا “چه جوش بدی.”

اما می توانید با ایستادن در جلوی آیینه، مهربانی نسبت به خود را نشان دهید و نه تنها با صدای بلند نکات مثبت را که از خود می بینید، به خود بگویید، بلکه تعریفی واقعی درباره آنچه که نمی بینید از خود بکنید .

مانند : آیا شما شنونده خوبی هستی؟ آیا دوستی وفاداری؟

 

۱۰- به موقع بخوابید:

کمبود خواب و یا بد خوابیدن می تواند به طور منفی بر روی سیستم ایمنی شما اثر بگذارد. پس به  خواب تان خیلی توجه کنید.

منبع : یاهو/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد