یک‌سوم داعشی‌های اروپایی، زنان آموزش‌دیده هستند

«راب واینرایت» رئیس پلیس اتحادیه اروپا با بیان اینکه افزایش شمار زنان اروپایی عضو گروه تروریستی داعش چالشی است که نباد نسبت به آن بی تفاوت بود، اعلام کرد: یک سوم زنان افراطی که برای پیوستن به این گروه عازم مناطق درگیری می شوند، زنانی هستند که برای اولین بار آموزش های جنگی می بینند.

0

به گزارش به دخت به نقل از شفقنا،روزنامه الوطن عربستان به نقل از سایت «اینترنشنال بیزنس تایمز» نوشت: واینرایت اظهار کرد: زنان انگلیسی و دیگر کشورهای اروپایی تنها برای اینکه عروس افراطی ها باشندو یا اینکه به نقش سنتی بقای در منزل اکتفا کنند، راهی مناطق تحت اشغال داعش نمی شوند بلکه بسیاری از آنها آموزش های جنگی دیده و خبره شده اند.

یک‌سوم داعشی‌های اروپایی، زنان آموزش‌دیده هستند

وی که در کنفرانس کمیته امور داخلی پارلمان انگلیس سخن می گفت، افزود: گزارش هایی وجوددارد که نشان می دهد زنان انگلیسی عضو داعش در نبردهای این گروه نیز شرکت می کنند.

رئیس پلیس اتحادیه اروپا افزود: تاکنون حدود ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از اروپا به عراق و سوریه مسافرت کرده اند که عده ای از آنها بازداشت شده و اکنون در زندان به سر می برند و عده ای نیز تحت برنامه های توانبخشی قرار گرفته اند.این موضوع احتمال شمار بالای تروریست ها در اروپا را مطرح می کند و این قاره را در معرض یک خطر تروریستی واقعی که می تواند از حملات یازده سپتامبر خطرناکتر باشد، قرار می دهد.

/انتهای متن/

درج نظر