کمیته بین المللی المپیک بانوی شطرنج ایران را نامزد دریافت جایزه اخلاق کرد

کمیته بین المللی المپیک در نامه ای از کمیته ملی المپیک ایران خواست مدارک ثبت نام «سارا سادات خادم الشریعه» استاد بین المللی شطرنج را به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه اخلاق سال 2016 میلادی را به این نهاد بین المللی ارسال کند.

0
به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، نامه کمیته بین المللی المپیک به نهادی ملی این کمیته در ایران روز سه شنبه – دیروز – پس از آن ارسال شد که کمیته ملی المپیک؛ در نامه ای رسمی به کمیته های اخلاق و بازی منصفانه کمیته بین المللی المپیک درخواست انتخاب «خادم الشریعه» را به عنوان یکی از نامزدهای ورزشکار با اخلاق سال کرد.

بانوی شطرنج ایران هفتم آذر سال جاری در یکی از بازی های آخرین مرحله رقابت های جایزه بزرگ زنان جهان در روسیه، پس از آنکه حریف اوکراینی اش از او خواست اجازه دهد تا بازی سریعتر پایان یابد تا به بالین دوست بیمار خود برود، با درخواست «ناتالیا ژوکوآ» موافقت کرد.
این بازی در دور هشتم مسابقات شطرنج جایزه بزرگ فیده در روسیه انجام شد. خادم الشریعه تا پیش از این بازی در صدر جدول این مرحله از رقابت های شطرنج جایزه بزرگ فیده قرار داشت و با تساوی در این بازی امکان تداوم صدرنشینی خود را از دست داد.
خادم الشریعه در نهایت در مرحله پنجم رقابت های جایزه بزرگ شطرنج به مقام سوم رسید.

/انتهای متن/

درج نظر