وی با بیان اینکه 8.5 درصد قضات یعنی 920 نفر زن هستند، ادامه داد: حدود 23درصد قضات تحصیلات حوزوی دارند و بقیه تحصیلات دانشگاهی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی افزود: ما آزمونهای مختلف درسالهای اخیر برگزار کردیم، چند ماه قبل آزمون شورای حل اختلاف در مراکز استانها برگزار کردیم که در این آزمون 45هزار نفر و در آزمون قضاوت کمتر از 30هزار نفر شرکت کردند که در مجموع درسال 96 نزدیک 78هزار نفر متقاضی در آزمونهای ما شرکت کردند.

وی تصریح کرد: درطول برنامه ششم می‌توانیم سالی 800 قاضی جذب کنیم که البته 4برابر این عدد می‌توانیم کارمند اداری جذب کنیم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در رابطه با آزمون قضاوت گفت: 20هزار نفر از آقایان و بقیه که خواهران هستند در آزمون امروز که آخرین آزمون از حلقه‌های آزمون دستگاه قضا است، شرکت کردند که هفته اول بهمن ماه نتیجه آزمون تستی اعلام می‌شود و آزمون تشریحی هم 27 بهمن برگزار می‌شود که نتایج آن فروردین ماه 97 اعلام می‌شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه ادامه داد: سال گذشته 45هزار نفر در آزمون تستی و 4هزار نفر در آزمون تشریحی شرکت کردند و در نهایت 270 نفر به گزینش معرفی شدند یعنی چیزی حدود نیم درصد افرادی که در آزمون تستی شرکت می‌کنند، پذیرفته می شوند و افراد اختبار های مختلفی را طی می‌ کنند همچنین مصاحبه‌های و تستهای شخصیت را هم باید انجام بدهند که اگر موفق بودند به گزینش معرفی می‌شوند بعد از آن افراد مورد تایید هیات گزینش آموزش داده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی ادامه داد: افراد بین یک تا دوسال بر حسب مورد، مراحل کارآموزی را طی می‌کنند که بخشی از کارآموزی در محاکم طی می شود و برخی در دوره‌ های آموزشی در مراکز آموزشی شرکت می کنند.

وی گفت:همچنین یک اختبار نهایی داریم که افراد پذیرفته شده در آن، برای اخذ ابلاغ قضایی معرفی می شوند تا در دادیاری و دادرسی فعالیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: 908 نفر در سال 96 به مجموعه دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

/انتهای متن/