طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر ری به نیمه رسیده است

ابتدای سال 93 در جلسه‌ای با حضور نخبگان، فعالین حوزه زنان در دانشگاه‌ها و استاندار تهران، برنامه‌های کاری به چهار گروه زنان سرپرست خانوار، بهداشت و سلامت زنان، فرهنگی- اجتماعی و آموزش تقسیم شد که در طی سال بر اساس این کارگروه‌ها پیش رفتیم.

0

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به تکمیل و تحلیل داده‌های اطلاعاتی زنان شهرستان ری گفت: اجرای پایلوت طرح بزرگ توانمندسازی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال زنان به نیمه رسیده است و پس از جمع‌بندی و تحلیل اطلاعات و اتمام این طرح، آن را در شهرستان‌های دیگر با سرعت بیشتری اجرا خواهیم کرد.

ه گزارش به دخت به نقل از مهرخانه ، زهرا ساعی با تأکید بر زمان‌بربودن تکمیل بانک اطلاعات به دلیل عدم همکاری برخی از ادارات، اظهار داشت: اوایل زمستان سال پیش از مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها خواسته شد تا بانک اطلاعاتی خود را تکمیل کنند. اردیبهشت نتایج کار فرمانداری‌ها مشخص می‌شود و سپس تحلیل داده‌های شهرستان‌هایی که جامعه آماری خود را کامل کرده‌اند، آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این اطلاعات در یک فرم سه‌برگه‌ای با فاکتورهای متعدد تکمیل می‌شود. پس از درج اطلاعاتی نظیر سن زنان، وضعیت اشتغال، تحصیلات، وضعیت همسر، تعداد فرزندان و… تحلیل آن، طرح‌ و برنامه‌های لازم مانند آموزش برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی به اجرا در خواهد آمد.

تجلیل از زنان موفق معلول، مادران کودک معلول
ساعی به برنامه‌های مختلف این بخش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و زن در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: اداره بهزیستی شهرستان بهارستان با حضور شخصیت‌‌های شهرستان از زنان موفق معلول، زنان بدسرپرست و زنانی که فرزند معلول دارند، ولی کانون خانواده را حفظ کرده‌اند، تجلیل کرد. ازطرفی برنامه‌های متعدد دیگری نیز در سایر شهرستان‌ها انجام شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در خصوص شورای مشورتی و راهبردی گفت: ابتدای سال 93 در جلسه‌ای با حضور نخبگان، فعالین حوزه زنان در دانشگاه‌ها و استاندار تهران، برنامه‌های کاری به چهار گروه زنان سرپرست خانوار، بهداشت و سلامت زنان، فرهنگی- اجتماعی و آموزش تقسیم شد که در طی سال بر اساس این کارگروه‌ها پیش رفتیم.

امسال طرح جامع بهداشت و سلامت زنان در استان تهران اجرا می‌شود
وی با بیان اینکه کارگروه زنان سرپرست خانوار کار خود را در شهرستان ری پیگیری کرد، اظهار داشت: جلساتی با معاونین آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، بهشتی و ایران برگزار شد که طی آن طرح جامعی در حوزه بهداشت و سلامت زنان با محوریت پیشگیری و درمان در سال 94 در شهرها و روستاهای استان به جد دنبال می‌شود.

به زودی طرح فرهنگی- اجتماعی آموزش و پرورش تهران مختص مدارس دخترانه تصویب می‌شود
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران از طرح فرهنگی و اجتماعی اداره آموزش و پرورش تهران خبر داد و گفت: این طرح مختص مدارس دخترانه شهر تهران است که به محض تصویب در شورا، اطلاع‌رسانی و اجرایی خواهد شد.

ساعی به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پرسنل استانداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین کلاس‌های مختلفی با محوریت تحکیم خانواده و با حضور اساتید مجرب در شهرستان‌ها برگزار شد. در سال جدید نیز به دنبال تقویت مباحث آموزشی در محورهای فرزندپروری، ارتباط مؤثر میان زوجین و مباحث چالش‌برانگیز زندگی‌ مشترک هستیم.

برنامه‌های امور بانوان استانداری تهران برای اوقات فراغت زنان
وی با بیان این‌که کلیه این مباحث در شورای مشورتی و راهبردی مطرح شده است، تأکید کرد: با توجه به این‌که در استانداری کارگروه بانوان و خانواده وجود دارد، برای جلوگیری از دوباره‌کاری، شورای مشورتی با این کارگروه ادغام و جلسات در قالب این کارگروه برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت برای زنان گفت: برای اوقات فراغت زنان نیاز به یکسری امکانات و لوازم است. سال گذشته با بررسی وضعیت شهرستان‌ها و ارائه پیشنهاد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، احداث چند پارک بانوان، سالن ورزشی و… مصوب شد. در سال جدید نیز قصد داریم با ارائه طرح و پیشنهاد در شورای برنامه‌ریزی، مصوبه و بودجه لازم را کسب کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر