سند توسعه راهبردی مشارکت زنان در صنعت نفت تدوین شد

مشاور وزیر نفت در امور بانوان از تدوین سند راهبردی مشارکت زنان در صنعت نفت خبر داد و گفت: وزارت نفت، اولین دستگاه اجرایی در سطح کشور است که نسبت به تدوین این سند اقدام کرده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از شانا،فاطمه تندگویان در نشست گرامیداشت مقام زن که با حضور نمایندگان بانوان شاغل در شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: این سند، برخاسته از اهداف مشخصی مشتمل بر بهبود وضع زنان در سطح صنعت نفت، تحقق شایسته سالاری، ارتقای سطح سلامت زنان این صنعت، نگاه به بهبود وضع زنان شاغل در مناطق عملیاتی و … است.

سند توسعه راهبردی مشارکت زنان در صنعت نفت تدوین شد

وی با بیان این که بر اساس مبانی برنامه ششم توسعه کشور، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور باید به ١٨ درصد در پایان برنامه برسد، ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در صنعت نفت در حال حاضر ٨,٦ درصد است و به عبارت دیگر، نرخ کنونی مشارکت اقتصادی زنان در صنعت نفت با هدفگذاری برنامه ششم توسعه، بیش از ٥٠ درصد اختلاف دارد.

تندگویان با یادآوری این مهم که لازم است با توجه به شعار عدالت جنسیتی دولت تدبیر و امید، تمهیدات ویژه ای برای افزایش مشارکت زنان اندیشیده شود، تصریح کرد: نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده در ایران ٥٠ درصد است و میزان این شاخص برای کشوری که ادعای انقلابی بودن دارد و می خواهد سرآمد منطقه باشد، مناسب نیست.

مشاور وزیر نفت در امور بانوان ادامه داد: ایران از نظر نرخ مشارکت زنان، با کشورهای همجوار مانند ترکیه، عراق، افغانستان و حتی عربستان نیز بسیار فاصله دارد بطوریکه نرخ مشارکت زنان در عربستان ٢٢ درصد است و این شاخص در ایران در بهترین حالت از ١٥ درصد تجاوز نمی کند.

وی با بیان این که متاسفانه نه تنها زنان در عرصه های سیاستگذاری و برنامه ریزی، حضور موثری ندارند بلکه نگاهی به ساختارهای عمرانی کشور نیز نشان می دهد زنان آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرند، ادامه داد: برخی اشتغال زنان را مانعی برای توسعه فرهنگ ازدواج مطرح می کنند در حالیکه باید به این مهم توجه داشت، ازدواجی که در سایه هم کفو بودن زوجین و رشد همتراز آنان باشد، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

نشست گرامیداشت مقام زن صبح امروز با حضور فاطمه تندگویان مشاور وزیر نفت در امور بانوان، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تعدادی از مدیران عامل شرکتهای تابعه و جمعی از نمایندگان بانوان شاغل در این شرکت در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر