زوج معلول به خانه بخت رفتند

برج میلاد، شنبه شب شاهد برگزاری مراسم ازدواج 67 زوج بود که 110 نفر از این تعداد معلولیت داشتند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، 18 دی ماه همزمان با ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) 67 زوج که از بین آنها هردو نفر یا یکی از آنها دارای معلولیت بود و تعداد معلولان به 110 نفر می رسید، به خانه بخت رفتند.

در این مراسم که از سوی شهرداری تهران و با کمک انجمن دفاع از حقوق معلولان در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: معلولان یا توان یابان باید از شرایط مساوی، مناسب و عالی در جامعه اسلامی برخوردار باشند، در این راستا مدیران و مسوولان، بالاخص مسوولان شهری تمام هم و غمشان این است که شرایط زندگی بهتر را برای آنها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در این سالها اقدامات مخلتف و خوبی انجام شده است گفت: در شهرداری تلاش شده حقوق قانونی جامعه توان‌یابان به خوبی انجام شود در این راستا شورای توان‌یابان را در شهرداری تهران تشکیل دادیم که سه تن از افراد دارای معلولیت به شهردار تهران مشاوره می دهند.

عبداللهی، مناسب سازی معابر، بوستانها، خیابانها و حمل و نقل را وظیفه شهرداری دانست و گفت: آنچه در توانمان بوده انجام داده ایم البته با وضعیت عالی و مطلوب فاصله داریم که از این بابت عذرخواهی می کنیم ولی یقین بدانید آنچه در توان داریم انجام می دهیم.

به گزارش به دخت، همچنین علی همت محمودنژاد، رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان نیز گفت: در این جشن پروانه های حرم دوست آمدند و گفتند ما می خواهیم عشق ورزیدن را فریاد بکشیم. ما آمده ایم تا بگوییم دوست داشتن و دوست داشته شدن حق ماست و بایستی جامعه را آنگونه که حق ما ضایع نشود برای ما هموار کنید.

محمودنژاد اظهار کرد: به قالیباف بگویید عروس ها و دامادهای معلول به برج میلاد آمدند و گفتند ما آمده ایم تا فریاد بکشیم و بگوییم ازدواج حقی است برای افراد دارای معلولیت، آمده‌ایم اینجا تا بگوییم موانع را از سر راه ما بردارید.

وی با بیان اینکه امروز، روزی شاد است و من بجز شهد و شیرینی از هیچ چیز دیگر نباید سخن بگویم افزود: امروز به افتخار شما افراد دارای معلولیت در دلم تب و تابی است که نجواهایتان را نیز بگوییم. نجواهایی که می گفتید ما که ازدواج کردیم حالا مسکن، شغل و دسترسی مان چه می شود؟.

رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان خطاب به مسوولان حاضر در مراسم گفت: سلام ما را به مسوولان برسانید و بگویید آیا این همان حق واقعی معلولان است؟.

محمودنژاد اظهار کرد: وقتی الهه راستگو (عضو شورای شهر) با دسته گل از معلولان استقبال کرد یا وقتی صابری (عضو شورای شهر) از بستر بیماری بلند شد و به جمع معلولان آمد من قوت قلب گرفتم.

در ادامه خطبه عقد یک زوج معلول توسط حجت الاسلام برمایی قرائت شد. برمایی در بخشی از این مراسم گفت: ما سالم هستیم و دست و پا داریم ولی حال زندگی کردن نداریم. شما شاید به جسم معلول باشید ولی به روان فوق العاده هستید و بسیار فاخر و یکی از نورهای خداوند هستید.

وی افزود: ای کاش برخی افراد به اینجا می آمدند و این افراد را می دیدند تا انگیزه و بینش آنها نسبت به دنیا درست شود.

در پایان این مراسم هدایایی به 67 زوج اهداء شد.

/انتهای متن/

درج نظر