زهرا رضایی به عنوان پرچم دار یونسکو سازمان حمایت زنان شناخته شد

بانو زهرا رضایی عضو تیم ملی موی تای افغانستان که در مسابقات جهانی موی تای توانست مدال نقره را کسب کند، به عنوان عضو پرچم دار یونیسکو سازمان حمایت زنان و شجاع ترین زن ۲۰۱۶ شناخته شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، بانو زهرا رضایی با شکست دادن حریفان اش توانست به مدال نقره نخستین دوره رقابت های جوانان جهان دست پیدا کند وی با حضور فعال و قدرتمندش در این رقابت ها مورد توجه خاص سازمان جهانی موی تای و یونسکو قرار گرفت که به عنوان پرچم دار یونیسکو سازمان حمایت زنان شناخته شد و از سوی سازمان جهانی موی تای لوح شجاع ترین زن سال ۲۰۱۶ را دریافت کرد.

امیر حسین حسینی رییس فدراسیون موی تای کشور به آوا، گفت که بانو زهرا رضایی عضو تیم ملی موی تای بانوان در وزن ۴۸ کیلو گرام با پیروزی در برابر قهرمانان اوکراین و توقف در برابر تایلند نایب قهرمان جوانان جهان شد، علی سهراب احمدی بعد از دو پیروزی بر قهرمانان عراق و بلجیم بازی را به تایلند واگذار کرد و نایب قهرمان جوانان جهان شده اند.

وی ادامه داد که دو مدال نقره، عنوان شجاع ترین مبارز و داشتن چهار داور بین المللی دست آورد فدراسیون ملی موی تای افغانستان و ورزشکاران این رشته ازحضوردرمسابقات قهرمانی جوانان جهان بود که این خود یک دستاورد بزرگی برای کشورمان می باشد.

او در اخیر گفت که جمیل محمدی ، محمد طاهر احمدی، عبدالصادق ابراهیمی و نرگس اخلاقی نیز گواهی نامه های داوری بین المللی را دریافت کردند.

آوا نوشت: گفتنی است که تیم ملی موی تای افغانستان با ۶ مبارز در بخش آقایان و یک مبارز بانوان، سه داور، یک مربی و یک نفر هیات از سوی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان که از تاریخ ۲۴ اگست الی ۱سپتمبر ۲۰۱۶ با حضور ۵۴ کشور جهان در شهر بانکوک تایلند برگزار گردید بود، شرکت نموده بودند.

/انتهای متن/

درج نظر