زنان عربستاني نخستين بار کانديداتوري در انتخابات را تجربه مي‌کنند

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، براي نخستين بار در تاريخ عربستان، زنان اين کشور به عنوان کانديداي انتخابات ثبت نام کردند.
زنان عربستان از امروز(يکشنبه) براي نخستين بار به عنوان کانديداي رقابت در انتخابات شهرداري‌ها ثبت نام کردند.

اوايل ماه جاري ميلادي زنان عربستان براي نخستين بار در تاريخ اين کشور شروع به ثبت نام به عنوان راي‌دهنده براي اين انتخابات در مراکزي که همه پرسنل آن زن بودند کردند.

ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان در سال 2011 به زنان اين کشور حق راي دادن و کانديداتوري در انتخابات محلي سال جاري در اين کشور را داد. اين براي نخستين بار در تاريخ عربستان است که زنان اين کشور حق راي دادن و کانديداتوري در انتخابات را پيدا مي کنند.

روزنامه فرامنطقه‌اي الحيات، اوايل ماه جاري ميلادي گزارش داد، حدود 200 زن عربستاني تمايل خود براي کانديداتوري در انتخابات محلي 12 دسامبر اين کشور را ابراز کرده اند.

فرآيند ثبت کانديداهاي انتخابات شهرداري‌هاي عبرستان قرار است تا 17 سپتامبر طول بکشد و فرآيند ثبت نام راي دهندگان نيز تا 14 سپتامبر طول مي کشد.

از مجموع 1263 پايگاه راي گيري در نظر گرفته شده براي اين انتخابات 424 پايگاه مختص به راي‌دهندگان زن است.

امل محمد، زن 35 ساله‌اي که در شهر جده به عنوان راي‌دهنده ثبت‌نام کرد گفت: من بسيار از اين که مي توانم در اين تجربه جديد شرکت کنم هيجان‌زده هستم.

ملک عبدالله که ماه ژانويه سال جاري ميلادي درگذشت، در سال 2005 هنگامي که وليعهد بود انتخابات شهرداري‌ها را در عربستان پايه‌گذاري کرد.

در انتخابات امسال، دو سوم از اعضاي شوراهاي شهر ها با راي انتخاب شده و بقيه آنها نيز توسط مقام‌ها تعيين خواهند شد.

/انتهای متن/

درج نظر