راه‌اندازی کلینیک سلامت با هدف حمایت‌ از زنان و دختران

0

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سه طرح ترویج همکاری در دست بررسی است که همکاری‌های دولت با دولت، دولت با سمن‌ها و سمن‌ها با سمن‌ها را شامل می‌شود.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،منطقه کردستان، شهیندخت مولاوردی امروز 4 مرداد ماه در نشست هم اندیشی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با مسئولان امور بانوان استان کردستان افزود: هدف از سفر رییس جمهور قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات استان‌ها از نزدیک است تا با بررسی چالش‌ها و مسائل موجود بتوان تصمیمات درستی برای رفع آن‌ها اتخاذ کرد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از مناطق کشور پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب، بانوان استان‌های کم برخوردار نامیده می‌شوند که این شایسته کشور ما نیست و در برنامه ششم توسعه که با هدف توسعه متوازن نوشته می‌شود، موانع و محرک‌های توسعه استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد تا شاهد توازن توسعه در مناطق و در زمینه‌های مختلف باشیم.

مولاوردی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از دادن وعده‌هایی که احتمال عملی شدن ندارند، بپرهیزیم و با سفرهای ریاست جمهوری به استان‌های مختلف مشکلات زنان و خانواده مورد توجه قرار دهیم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

وی در ادامه گفت: اطلس وضعیت زنان کشور تهیه شده تا استان‌های همجوار که دارای مشترکات زیادی هستند، نشست‌هایی را با هدف ترویج فرهنگ منطقه‌ای و جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن و ترویج همکاری‌های شبکه ای برگزار کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم بررسی‌ها نشان داد که سرمایه اجتماعی زنان به شدت تنزل پیدا کرده است و ارتقای آن در این دولت با تشکیل کارگروه تخصصی مورد توجه قرار گرفته است.

مولاوردی افزود: سامانه پیامکی شماره 101 برای ارسال مطالبات و پیشنهادات زنان در سراسر کشور از 15 رمضان امسال راه اندازی شده است و زنان می‌توانند مطالبات و پیشنهادات خود را از این طریق اعلام کنند. تاکنون و براساس ارتباطات مردمی با این سامانه 70 درصد مطالبات اعلام شده مطالبات معیشتی و اقتصادی بوده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تأکید کرد: این سامانه برای مشکلات فردی نیست بلکه مشکلات منطقه‌ای و عمومی زنان مورد توجه است.

وی با بیان این که سال 94 را سال توانمندسازی زنان عنوان کرده‌ایم، افزود: امیدواریم این امر منجر به دستیابی به اشتغال مناسب بانوان و حل شدن سایر مسائل و مشکلات زنان شود.

مولاوردی اضافه کرد: در سال جاری دو گروه زنان سرپرست خانوار و زنان دانشگاهی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته‌اند و سعی براین است که مشارکت دستگاه‌های اجرایی به منظور انجام طرح‌هایی برای رسیدگی به مشکلات این دو گروه انجام شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کلینیک سلامت در کشور با هدف حمایت‌های لازم از زنان و دختران در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه که تدوین آن آغاز شده توازن و تعادل لازم در جنبه های مختلف زندگی زنان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: زنانه‌شدن بخش غیررسمی اقتصاد به دلیل نیروی کاری ارزان و استثماری که از زنان صورت می‌گیرد امر مهمی است که باید توجه مسئولان را به آن جلب کرد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: سال 94 شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که امیدواریم با توجه به این که حضور زنان در مجلس زیر سه درصد است، زنان کردستان بتوانند برای اولین بار در این منطقه، زنی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

وی در پایان یادآور شد: همه زنان باید برای فراهم کردن شرایطی که در دوران پساتحریم کشور را در مسیر توسعه قرار دهد، تلاش کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر