دختربچه مبتلا به عارضه تومور چشمی جراحی شد

در خبرها آمده بود که جمعیت هلال‌احمر قیروکارزین با انجام یک خدمت داوطلبانه و خداپسندانه، زمینه عمل جراحی دختربچه چهارساله مبتلا به عارضه تومور چشمی را از طریق اعلام شرایط حاد این دختر در فضای مجازی و درخواست کمک از خیرین و نیکوکاران برای تأمین هزینه‌های مالی عمل جراحی وی فراهم کرده است.

0
به گزارش به دخت به نقل از روزنامه شهروند، در همین زمینه رئیس شعبه قیروکارزین، جزییات بیشتری از این اقدام را تشریح کرد. ایوب زارعی گفت: «یکی از چشم‌های زهرا شیخی در هشت‌ماهگی تخلیه شد و او حالا در چهارسالگی با مشکل دیگری مواجه است؛ تومور چشمی. به گفته پزشکان، اگر زهرا به سرعت تحت عمل جراحی قرار نگیرد، چشم دیگر خود را هم از دست خواهد داد و این یعنی نابینایی مطلق.»

مشکل اینجاست که هزینه‌های عمل او به دلیل حساسیت و ظرافت جراحی، بالای ٢٠‌میلیون تومان برآورد شده است؛ یعنی رقمی که از عهده خانواده زهرا بیرون است. پای داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به میان می‌آید؛ مددکاری که سال‌های‌ سال در زمینه رسیدگی به امور مددجویان و رفع مشکلات درمانی آنها فعال بوده است؛ سرکار خانم مریم محمدی. محمدی درباره این پرونده می‌گوید: «فرصت زیادی در اختیار نداشتیم و حتی یک روز هم برای دیر شدن زیاد بود. همه تلاش خود را برای جذب کمک‌های خیرین متمرکز کردیم. با توجه به فراگیر بودن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و کاربران قابل‌ توجه این رسانه‌ها، شرایط زهرا را در گروه‌های مختلف به اشتراک گذاشتیم.
رقم مورد نیاز را بالای ٢٠‌میلیون تومان اعلام کردیم. صداقت و شفافیت این اقدام و همچنین اعتماد بالای مردم به جمعیت هلال‌احمر و از همه مهمتر لطف و عنایت خداوند متعال، موفقیت را در مدت زمان کوتاهی به ارمغان آورد و در عرض یک هفته ٢٤‌میلیون تومان جمع‌آوری شد.» وقتی فهرست خیرین را مرور می‌کنیم، علاوه بر ارقام ریز و درشت مساعدت‌ها، آنچه جلب توجه می‌کند مشارکت چهار ایرانی نیکوکار مقیم خارج از کشور در کنار همراهی خیرین داخلی است. استقبال برای مساعدت آن‌گونه است که جمعیت هلال‌احمر قیروکارزین مبالغ جمع‌آوری شده را کافی اعلام می‌کند و از خیرین بلندهمت می‌خواهد کمک‌های خود را در موارد اعلامی بعدی واریز کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر قیروکارزین به همراه مددکار داوطلب شعبه و خانواده زهرا روز شنبه ٧مردادماه به شیراز آمدند و با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس دیدار کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس در این دیدار صمیمانه، با تحسین‌برانگیز خواندن مشارکت خیرین در کمک به یک مددجوی درمانی خردسال، نقش واسطه‌ای جمعیت قیروکارزین در این زمینه را ستود. جعفری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برای اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان را کم‌نظیر توصیف کرد و از معاونت داوطلبان استان خواست تا سازوکار دایمی مجمع خیرین هلال در سطح فارس را طراحی و فراهم کند.
زهرا شیخی همراه با مادر و داوطلب جمعیت هلال‌احمر قیروکارزین به تهران سفر کرد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. بدون‌شک کمک‌های انسان‌دوستانه خیرین نیک‌اندیش به زهرا، فارغ از ساز و کارهای طولانی ادارات، برگ زرین دیگری در جریده نوعدوستی این مرز و بوم رقم زد و جمعیت هلال‌احمر از این‌که بار دیگر مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرد به خود می‌بالد. این رویداد نشان می‌دهد ایجاد شبکه‌های داوطلبی در سطح مجازی و تجربه راهکارهای نوین برای جلب مشارکت‌های مردمی و نیکوکاران، می‌تواند عمق و اثرگذاری فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر را در گستره عظیمی از مخاطبان و آحاد جامعه به نمایش بگذارد.

/انتهای متن/

درج نظر