جدی‌نگرفتن تربیت جنسی و هنر دختربودن در کشور

در جبهه مقابل این دختران، پسرانی وجود دارند که به آنها القا می‌شود در ابراز ویژگی‌ها و قدرت مردانه خود اغراق کنند تا وجهه‌ای قلدرمأبانه و باج‌گیرانه داشته باشند. نمونه‌های آ‌‌ن‌ها پسرانی هستند که برای داشتن عضلات به باشگاه‌های ورزشی می‌روند، گروه دوم نیز مردانی‌اند که از رفتار و حتی آرایش زنانه تقلید می‌کنند؛ در واقع مردان زن‌واره هستند. در این گروه به دلیل عدم مقبولیت، میزان نابه‌سامانی اجتماعی بالاست.

0
با توجه به رسالت خود جهت اطلاع‌رسانی جامع اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه زنان، مبادرت به پوشش همایش‌ها، جلسات، نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های گوناگون که توسط طیف‌های فکری و سیاسی مختلف برگزار می‌شود، می‌کند. بدیهی است این اقدام صرفاً جهت اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان حوزه زنان صورت گرفته و لزوماً بیانگر دیدگاه‌های مهرخانه نیست.
فروغ نیلچی‌زاده در نشست مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی با عنوان “نقش ما در تعیین ویژگی‌های دختر مسلمان و انقلابی در دنیای معاصر” به سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در عصر معاصر با سؤال من کیستم مواجه شده و با این جواب که “من مساوی است با تن”، روبه‌رو می‌شود؛ تعریفی که تنانگی را به جای زنانگی به زن معاصر معرفی می‌کند.
 وی هنر دختربودن را حلقه مفقوده دانست و گفت: اگر در اوایل دوره رنسانس به زنان گفته می‌شد که باید شبیه مردان شوید، اما در حال حاضر تمرکز بر هویت دختران است. گروهی از دختران می‌خواهند در نوع پوشش، آرایش، گویش، رفتار و … شبیه مردان باشند تا از هر مردی مردتر باشند که این امر باعث آسیب‌رسیدن به آن‌ها می‌شود. این‌که یک دختر به داشتن کمربند مشکی ورزش‌های رزمی و بلدنبودن آشپزی و فاصله‌گرفتن از روح لطیف دخترانه خود افتخار می‌کند، نمونه‌ای از این مسئله است. این زنان ویژگی‌های زنانه را نقطه‌ضعفی می‌دانند و سعی می‌کنند در انتخاب رشته دانشگاهی و شغل خود نیز هویت مردانه داشته باشند.
این استاد حوزه در ادامه افزود: گروه دوم دخترانی هستند که برخلاف گروه اول، دلشان نمی‌خواهد شبیه مردان باشند و از تمامی ویژگی‌های زنانه خود به عنوان یک قدرت استفاده می‌کنند و با هویت جنسی و ویژگی‌های جسمی خود، زنانه‌بودن خود را به رخ می‌کشند.
افراط و تفریط در وجهه مردانه؛ مردان قلدرمأب و باج‌گیر و یا زن‌واره
نیلچی‌زاده به دو دسته مردان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در جبهه مقابل این دختران، پسرانی وجود دارند که به آنها القا می‌شود در ابراز ویژگی‌ها و قدرت مردانه خود اغراق کنند تا وجهه‌ای قلدرمأبانه و باج‌گیرانه داشته باشند. نمونه‌های آ‌‌ن‌ها پسرانی هستند که برای داشتن عضلات به باشگاه‌های ورزشی می‌روند، گروه دوم نیز مردانی‌اند که از رفتار و حتی آرایش زنانه تقلید می‌کنند؛ در واقع مردان زن‌واره هستند. در این گروه به دلیل عدم مقبولیت، میزان نابه‌سامانی اجتماعی بالاست.
ارزشمندخواندن گرایشات و تمایلات غیردینی دختران و پسران
این کارشناس امور دینی با بیان این‌که چنین مسئله‌ای تنها معضل کشور ایران نیست و غرب نیز به آن گرفتار است، گفت: این مسئله مربوط به قبل از انقلاب نیست، بلکه مشکل ما این است که پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی هنوز شاهد ترویج این افکار و مدسازی‌ها هستیم. گاهی در رسانه‌های دیداری و شنیداری کشور، مجریان و بازیگران با ابروهای تمیزکرده که از نظر همه مراجع این عمل حرام قطعی است، مشاهده می‌شوند. در دنیای امروز مد میمون‌واره و تقلیدگونه دراوج فضاحت در حال گسترش است و دختران و پسران درعین تمایلات و گرایشات غیردینی، ارزشمند تلقی می‌شوند.
زن مسلمان؛ یکی از عنصر کلیدی صدور انقلاب
وی ادامه داد: امام چند عنصر برای فتح جهان و صدور انقلاب در نظر داشتند که یکی از آن عناصر کلیدی زن بود، اما در دنیای امروز زنان ملعبه شدند و از آن‌ها به عنوان کالا استفاده می‌شود و یا نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و انتشار آن از طریق فضای مجازی، زاویه‌ای جدید از صدور انقلاب را آغاز کرد تا علاوه بر بیداری جهان، کسانی که در داخل کشور منکر صدور اسلام‌اند، از خواب برخیزند.
این کارشناس حوزه با اشاره به استفاده و تأکید رهبر انقلاب بر هجمه فرهنگی گفت: در تهاجم فرهنگی یعنی یک طرف حمله می‌کند و طرف دیگر آمادگی لازم برای مقابله را دارد، اما ایشان بارها از کلمه واژه هجمه استفاده کردند؛ یعنی آنها حمله کردند، ولی هنوز کاری انجام نشده است. متوجه نیستیم که غرب به جای حمله نظامی و توپ‌خانه‌ای امروزه دامن کوتاه را وارد می‌کند؛ الآن بحث حجاب نیست، بلکه بحث عفاف است؛ این‌که اگر هویت او تن است، چرا پوشیده شود؟! برهنگی آنها به جای عزت‌نفس و اعتماد به نفس، خطر جدی برای سرمایه عظیم دختران است.
صنعت باربی‌شدن زنان
نیلچی‌زاده با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) گفت: طبق فرمایش رسول خدا (ص) دختران 9 برابر پسران و مردان حیا دارند، اما زنان سه بخش از این حیا را از دست داده‌اند، ولی اگر قرار است دختری در هویت دخترانه به عزت نفس برسد، در مقایسه تنانگی با مادر مشخص می‌شود؛ یعنی چون تو زیباتر، تحصیل‌کرده، جوان‌تر و.. هستی از این سرمایه‌ها در جذابیت جنسی استفاده کن و این چنین صنعت باربی‌شدن زنان نیز به‌وجود می‌آید.
حفظ پاکدامنی در زنان بی‌حجاب مانند کندن سنگ با ناخن است
وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم هر کسی حجاب ندارد عفیف نیست، اما صیانت از عفاف بدون حجاب مانند کندن سنگ با ناخن است. وقتی زنان بی‌حجاب می‌خواهند پاکدامنی خود را حفظ کنند، در رنج و عذاب نگاه مردان قرار دارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از آنها در اروپا و غرب وقتی با حجاب آشنا می‌شوند، آن را می‌پذیرند؛ خواهر همسر تونی بلر، خواننده مشهور روسی و بسیاری از اشخاص دیگر، نمونه‌هایی از این قبیل هستند.
وی با تأکید بر این‌که اسلام کلید فتح‌الفتوح تمدن نوین و ایران ام‌القرای تمدن اسلامی است، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، اسلام برای دنیا بازخوانی نمی‌شد. نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی برای این بود تا به آن‌ها بگویند که سیاست‌مداران و پدران و مادران شما چیزی به شما نمی‌گویند و خود شما باید اسلام را پیدا کنید.
جدی نگرفتن تربیت جنسی و هنر دختربودن در کشور
این کارشناس با تصریح بر این‌که در کشور ما تربیت جنسی جدی نیست و ازاین‌رو دیگر قدرت‌ها، ایران را از طریق مسائل جنسی تهدید می‌کنند، گفت: بازخوانی هنر دختربودن به عنوان یک هنر ناب، در کشور اهمیت بالایی دارد. اگر کسی هنر دختربودن را نداند، در صدد جنگ با آن برمی‌آید. متأسفانه در کشور ما برای جلب مخاطب و مشتری لباس‌های نیمه‌برهنه طراحی می‌شود، اما در میان دختران اروپایی و آمریکایی مد ناب مطرح می‌شود تا از لباس‌های پوشیده استفاده کنند؛ چراکه آنها برای عفاف و پاکدامنی خود ارزش بیشتری قائل می‌شوند.
دلایل عدم پذیرش حجاب در میان برخی از خانواده‌های مسلمان
این کارشناس امور دینی با طرح این سؤال که چرا یک دختر اروپایی و آمریکایی که با دین ارتباطی نداشته است، هنگامی‌که با اسلام مواجه می‌شود حجاب را به شیرینی می‌پذیرد، اما دختران ما که در خانواده‌های مذهبی بزرگ شده‌اند، گاهی در مسئله حجاب و پذیرش آن دچار مشکل می‌شوند؟، گفت: هفت دلیل عمده برای این مسئله وجود دارد؛ شبیخون فرهنگی، عدم برنامه‌ریزی صحیح، بحران‌های هویت، ترویج فرهنگ برهنگی بر اساس مد تجارت زیبایی، عدم رضایت از جنسیت که از طریق معاهدات و تعهدات بین‌المللی به آن دامن زده می‌شود، ضعف تصمیم‌گیری‌های خاص در قوای مجریه هر دولت و عدم برنامه تزکیه نفس بر اساس هویت خاص دخترانه یا همان تربیت جنسیتی؛ مواردی هستند که این مشکل را ایجاد کرده است.

منبع:مهرخانه/انتهای متن/

درج نظر