توانمندسازی زنان نخستین اولویت بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: اشتغال پایدار، پیشگیری از اعتیاد و کاهش طلاق سه اولویت بهزیستی است.

0
به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سعید صادقی امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» را شعار هفته بهزیستی دانست و اظهار کرد: ذات بهزیستی با مهربانی عجین و با مسئولیت‌پذیری همراه است.

وی افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی سه راهبرد نخست بهزیستی در سال 96 است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: مفهوم خیر جمعی تنها کمک مالی نیست ما به شدت به جامعه‌ای مهربان نیاز داریم و تروج نیکوکاری و خیر جمعی خود گسترش سلامت اجتماعی را به دنبال دارد.

صادقی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود 300 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: امروز یک عقلانیت و یک سخت کوشی و یک کارآمدی در حوزه بهزیستی مشاهده می‌شود و به جای منافع فردی به منافع اجتماعی می‌اندیشیم.

وی افزود: امروز دیگر دغدغه ویلچر نداریم، امروز دغدغه صرفا پرداخت یک مستمری نیست، ما به این می‌اندیشیم که یک زن سرپرست خانوار چگونه می‌تواند توانمند شود و با عزت نفس، خانواده خود را اداره کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اشتغال پایدار، پیشگیری از اعتیاد و کاهش طلاق از دیگر دغدغه‌های سازمان بهزیستی دانست و گفت: این‌ها آسیب‌هایی است که مردم را رنج می‌دهد و برای کاهش آن اورژانس اجتماعی راه اندازی شده  است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه ما کودکی است که مورد آزار قرار می‌گیرد و گاهی اعضای خانواده‌ها نیز جرات سخن گفتن در این مورد را ندارند. فرقی نمی کند دختری به نام “آتنا” کجا باشد شنیدن داستان او در تمام دنیا قلب انسان‌ها را به درد می‌آورد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: ارائه، در دسترس بودن و کیفیت خدمات مخصوصا برای معلولان و برنامه ریزی برای بیش از 450 هزار نفر سالمند که در استان اصفهان زندگی می‌کنند دغدغه امروز بهزیستی است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان تمام فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی در بسته‌های خدماتی وجود دارد و امروز تیم‌های مراقبت از معلولان و سالمندان در داخل منازل تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه بیش از 20 بار نام بهزیستی آورده شده است و شاید مبنای مسئولیت و سلامت اجتماعی بر آمده از تکیلفی باشد که قانون برنامه ششم بر عهده بهزیستی قرار داده است.

صادقی گفت: امروز تلاش می‌کنیم تا با غربالگری دیداری و شنوایی شناسایی زودهنگام داشته باشیم زیرا سالیانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور به دنیا می‌آیند و یا دچار معلولیت می‌شوند که با برنامه‌های سازمان بهزیستی در حوزه مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت، سعی در کاهش این روند داریم.

وی تصریح کرد: حدود 16 هزار مرگ ناشی از تصادف در طی یک سال اتفاق می‌افتد اما سه یا چهار برابر آن افرادی هستند که دچار معلولیت می‌شوند.

/انتهای متن/

درج نظر