تشکیل باشگاه ویژه دختران توام با مقتضیات فرهنگی

مریم مجتهد زاده:با توجه به کمرنگ شدن نقش زنان در دوره های پیشین ،حضور رزمندگان به واسطه همراهی و حمایت مادران و همسرانشان بوده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از برنا، نشست مسئولان و مشاورین کل امور شاهد و ایثارگران و خانم ها و خانواده دستگاه‌های اجرایی با حضور مریم مجتهد زاده، ریاست سازمان نشر آثار و ارزشهای همکاری خانم ها در دفاع مقدس و نمایندگان سازمان ها و نهادها و اصحاب رسانه برگزار گردید.

مریم مجتهدزاده در این نشست با اشاره به مغفول ماندن نقش خانم ها در دفاع مقدس در ادوار گذشته، عنوان کرد: حضور رزمندگان به ابزار پشتیبانی همسران و مادرانشان بوده هست. از روی دیگر خانم ها حضور مستقیم خود در حوزه پشتیبانی و امدادی دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نقش مؤثر خانم ها در پیدایش و تداوم انقلاب را قایل ملاحظه می‌دانند.

وی اضافه کرد: جلسه شورای راهبردی سازمان خانم ها از دستگاه‌های متفاوت با حضور معصومه ابتکار، نسرین سلطان‌خواه، مرضیه وحید دستجردی، خانم ها مؤثر در حوزه‌های فرهنگی و نمایندگان سازمان‌ها و نهادها برگزار گردید.

ریاست سازمان نشر آثار و ارزش‌های همکاری خانم ها در دفاع مقدس  در ادامه اهتمام کرد: در این جلسه که با حضور مسئولین متفاوت تشکیل شد مصوب گردید که باشگاه دخترهای با مسیولیت سازمان خانم ها در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد. برای گروه سنی ۱۲ تا ۲۵ سال در باشگاه دخترهای جوان، برنامه‌ریزی فرهنگی انجام شده هست.

مجتهدزاده عنوان کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم حرکتی مثبت در زمینه دفاع مقدس انجام داده ایم که فراجناحی به آن نگاه گردد. یکی از وظیفه ها بنیاد محافظت آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مساله سیاستگذاری، سازگاری، راهبری و پشتیبانی هست تا دستگاه‌ها حجم خود را مثل سال‌های دفاع مقدس که همه اقشار وارد میدان شدند، در اختیار قرار دهند. زیادی از مشکلات امروز نتیجه دوری از فرهنگ دفاع مقدس هست که لازم هست آنرا به نسل بعد جابه جا کنیم تا با آن دوران آشنا شوند.

در نشست مسئولان و مشاورین کل امور شاهد و ایثارگران و خانم ها و خانواده دستگاه های اجرایی فاطمه قربان، معاون سازمان نشر آثار و نشر ارزشهای همکاری خانم ها در دفاع مقدس اغراض و ماموریت‌های این سازمان را تعریف کرد.

/انتهای متن/

درج نظر