بسیج در دهه کرامت برنامه های متنوعی در کشور برگزارمی کند

سازمان بسیج مستضعفان در ایام دهه کرامت از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برنامه های متنوعی در عرصه های فرهنگی ، مذهبی ، ادبی و اصناف در سراسر کشور برگزار می کند.

0
به گزارش به دخت به نقل از روز سه شنبه ایرنا، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در نشست تخصصی سازمان بسیج اصناف درباره برنامه های این سازمان در دهه کرامت گفت: با توجه به حضور خادمان حرم امام رضا و حضرت معصومه (علیهما السلام) در سراسر کشور برنامه های متنوعی در بازارهای سراسر کشور به ویژه بازار تهران در این هفته برگزار خواهد شد.

غلامرضا حسن پور با بیان اینکه نشست تخصصی بسیج اصناف با رویکرد تحکیم ارتباط اصناف با علما برگزار می شود افزود:موضوعاتی درباره اسلامی کردن بازار و تحکیم ارتباط اصناف بازار با علما نیز در دستور کار نشست تخصصی امروز سازمان بسیج اصناف است.
وی ادامه داد: در دهه کرامت خادمین حرم امام رضا (ع) در سبزه میدان تهران حضور می یابند و به سمت یکی از امامزادگان بازار حرکت می کنند و این حرکتی است که در سراسر کشور انجام می شود.
مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: نشست سازمان بسیج اصناف کشور همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت امروز با حضور علمای بازار سراسر کشور، سرمربیان حلقه های صالحین و مسئولان سازمان بسیج اصناف استان ها و از هر استان یک نفر در سازمان بسیج برگزار خواهد شد.

** برگزاری برنامه های مذهبی ، فرهنگی و مداحی
مسئول سازمان بسیج مداحان نیز گفت:مربیان خواهر به نونهالان دخترعلاقمند به ستایشگری اهل بیت تعلیم و تربیت آموزش مداحی خواهند داد.
محمد فراهانی درباره برنامه های این سازمان در دهه کرامت اظهارکرد: یکی از نشست های تخصصی و هم اندیشی ذاکران اهل بیت (ع) در ایام دهه کرامت برگزار می شود.
وی افزود: دو اجتماع عمومی ذاکرین اهل بیت (ع) در سطح مرکز و دوره آموزش مربیان یاس های زینبی در این ایام انجام خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج مداحان تصریح کرد: در شب جمعه و صبح جمعه ( پایان این هفته ) دعای کمیل و ندبه در سطح کشور در همه استانها و شهرستان ها برقرار می شود. در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و سالرور ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیز برنامه های متنوع در عرصه های فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور توسط بسیج برگزارمی شود.
فراهانی گفت: همچینن سازمان بسیج مداحان بحث تامین مداح برای تشکل ها و موسسات و سازمان هایی که برنامه و جشن دارند را برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مداحان استان قم و خراسان رضوی بحث اعزام مداح و تامین مداح در این حرم ها را نیز برعهده دارند.
مسئول سازمان بسیج مداحان کشور افزود: تالیف کتاب سلسله عاشقی 2 پیرامون مناسبت های ماه ذی القعده از برنامه های سازمان است. تمام مناسبت ها ، اشعار ، نوحه ها و زندگی نامه معصومین که ولادت و یا شهادتشان در این ماه است در این کتاب ارائه شده و در اختیار ذاکران اهل بیت(ع) قرار می گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر