برگزاری جلسات ماهانه کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده گفت: قرار است جلسات کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده به صورت ماهانه برپا شود و در آن دستگاه‌ها گزارشهای خود را در زمینه میزان تحقق اجرای مصوبات ستاد ملی زن و خانواده ارائه دهند.

0

به گزارش  به دخت به نقل از ایسنا،سوسن باستانی افزود: قرار است در این جلسات مصوبات قبلی ستاد ملی زن و خانواده و میزان اجرایی شدن آن‌ها مشخص شود. بنابراین نخستین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده را برگزار کردیم و در آن موانع اجرای این مصوبات را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه اهم مصوبات ستاد ملی زن و خانواده دولت دهم شامل افزایش مدت مرخصی زایمان برای مادران از 6 ماه به 9 ماه با نظر گرفتن دو هفته مرخصی برای همسران ، برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده، برنامه ملی افزایش جمعیت و ارتقای نرخ باروری و ایجاد کمیته تخصصی توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده ذیل شورای عالی اشتغال می‌شود، گفت: در کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده که با حضورمعاونان وزرا و مشاوران امور بانوان دستگاهها برگزار می شود، پس از دریافت گزارش دستگاه‌ها تصمیم می‌گیریم که اجرای کدام مصوبات ادامه پیدا کند و چه موضوعی دستور اولین جلسه‌ ستاد ملی زن و خانواده دولت یازدهم با حضور رئیس جمهور باشد.

باستانی در پایان با اشاره به ضرورت حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ستاد ملی زن و خانواده اظهارکرد: نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ستاد دیده نشده است که لازم است به ترکیب اعضای ستاد اضافه شود؛ چرا که این امر برای اجرای طرح‌های مصوب ستاد و بودجه مورد نیاز مصوبات آن ضروری است.

/انتهای متن/

درج نظر