بانک جامع بانوان اقتصادی کشور تشکیل شود

معاون منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید بانک جامعی از بانوان اقتصادی کشور فراهم شود، گفت: ما باید به دنبال رویکرد تبعیض مثبت در جامعه باشیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، زهرا اربابی، معاون منابع انسانی و هماهنگی استانهای سازمان برنامه و بودجه در نشست هم اندیشی زنان فعال اقتصادی صبح امروز سه شنبه 10 مرداد با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: ما باید امسال که سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید است و نقش خودمان به عنوان زنان جامعه در اقتصاد مقاومتی بیشتر نگاه کنیم.

وی با اشاره به سه نقش قانونگذاران، دستگاه های اجرایی، جامعه زنان در تقویت مشارکت اقتصادی جامعه زنان اظهار داشت: نقش قانونگذاران در تدوین قوانین تسهیل کننده برای فعالین اقتصادی به ویژه بانوان نقش تاثیرگذاری است در واقع ما باید به دنبال رویکرد تبعیض مثبت در این زمینه باشیم.

معاون منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نقش دستگاه های اجرایی که می توانند فضا را برای کسب و کار هموارتر کنند نقشی بسزاست.

اربابی تاکید کرد: نقش ما به عنوان جامعه زنان در تقویت مهارت ها نقشی بی بدیل است و ما باید در این زمینه خود را به عنوان بازاریابان قوی نگاه کنیم و باید بدانیم دست درازی به سمت دولت ما را تقویت نمی کند باید دانش فنی و اراده قوی است که ما را مجهز می کند.

وی با بیان اینکه باید بانک جامعی از بانوان اقتصادی کشور فراهم شود، گفت: ما باید در این بانک بانوان را طبقه بندی کنیم و براساس فعالیت هایشان نشست های تخصصی با آنها برگزار کنیم.

معاون منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ما در سازمان برنامه و بودجه در حال شکل دادن شورای زنان فرهیخته هستیم که قطعاً این شورا می تواند بازوی مشورتی بسیار خوبی برای زنان باشد.

وی با اشاره به دغدغه بسیاری از مدیران کل امور بانوان استانداری ها گفت: دغدغه ای که برخی مدیران کل امور بانوان در استانداری ها در مورد کارگروه بانوان مطرح کرده اند مورد توجه ما در سازمان برنامه و بودجه قرار می گیرد و ما به سمتی پیش نمی رویم که به این جایگاه صدمه ای وارد شود.

/انتهای متن/

درج نظر