بانوی کماندار ایران در مرحله تعیین رنکینگ المپیک ریو چهل ونهم شد

زهرا نعمتی به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی کار خود را در بازی های المپیک ریو آغاز کرد و در مرحله تعیین رنکینگ چهل و نهم شد.

0

 به گزارش به دخت به نقل از ایزنا، نعمتی در میان 64 نفر 609 امتیاز کسب کرد و در جایگاه چهل و نهم ایستاد. او البته صبح دوشنبه به وقت ریودوژانیرو باید با برترین های جهان به رقابت بپردازد.
«میسون چوی» با 669 امتیاز، «هیجین چانگ» با 666 امتیاز و «بوبای کی» با 663 امتیاز هر سه از کره جنوبی اول تا سوم رنکینگ هستند.


رقابت های مرحله حذفی انفرادی از هشتم اوت – هجدهم مرداد – آغاز می شود.
زهرا نعمتی دارنده مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک لندن، علاوه بر سهمیه پارالمپیک 2016 ریو موفق شد در المپیک ریو نیز حضور داشته باشد.
این بانوی کرمانی پرچمداری کاروان ایران را در آئین افتتاحیه بازی های المپیک 2016 ریو به عهده داشت. او در سال 2013 نه تنها بهترین ورزشکار معلول جهان که عنوان بهترین ورزشکار جهان را نیز کسب کرد.
اگر چه بسیاری از کارشناسان ورزشی به اتکا اراده قوی، برنامه تمرینی و مسابقه ای خوب این ورزشکار در دو سال گذشته و حضور یک سرمربی کره ای، وی را یکی از شانس های کسب مدال کاروان ایران می دانند، اما برخی نیز با توجه به رکورد بالاتر مسابقات المپیک، معتقدند که این ورزشکار نیز برای کسب مدال باید همت مضاعف داشته باشد.

/انتهای متن/

درج نظر