سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵

این خوراکی های ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کنید

بعضی مواد غذایی خوشمزه هستند که بوفور در رژیم غذایی ما وجود دارد با این که اصلا برای بدن ما مفید و لازم نیستند. خیلی از این مواد اگر از برنامه غذایی ما حذف شود یا کمتر مصرف گردد، دیگر نیازی به رژیم های غذایی خاص برای تناسب اندام و سلامتی مان نداریم.

dont_eat

مترجم: مریم گرجی/

اگر غذاهای خاصی منجر به افزایش وزن، بیماری و مشکلاتی در سلامتی نمی شود، پس نیازی به رژیم غذایی نیست. اما در کل باید از خوردن مواد غذایی پرچرب،  باسدیم بالا،  شکر و یا سایر افزودنی ها خودداری کنیم.

 

۱-شربت غلیظ حاوی دانه های قندی فروکتوز:

 قند فروکتوز[۱] در صورت مصرف بیش از اندازه برای بدن مضر می باشد. فروکتوز ۲۰۰۰ کالری در بدن تولید می کند و باعث می شود که کشش بدن برای ذخیره کردن آن زیاد تر گردد. یکی از بزرگترین موارد و مشکلات مصرف شکر در رژیم غذایی شما آن است که بدن تان به شکر اعتیاد پیدا می کند. به گفته محققان و پژو هشگران شکر هشت برابر نسبت به کوکایین اعتیاد آورتر است.  در واقع ترک کردن مصرف شکر کمی دشوار است. پوست شما در صورت مصرف بیش از حد شکر دچار آسیب می شود.افرادی که بیش از حد شیرینی و شکر می خورند، سریعتر در معرض پیری زود رس قرار می گیرند.

 

۲-روغن نباتی :

 معمولا ما غذای خود را با روغن نباتی می پزیم اما باید بدانید که مصرف دائمی از روغن نباتی برای بدن خوب نمی باشد.  مدت های زیادی چنین تصور می شد که روغن نباتی نسبت به کره برای پختن غذا بهتر است زیرا کلسترول خون را پایین می آورد. اگر چه روغن نباتی شامل ذرت، سویا و یا دانه آفتابگردان است و به صورت مایع و یا مارگارین موجود می باشد اما مسائل و مشکلات خاص خود را هم دارد. مصرف بیش از اندازه روغن نباتی اسیدهای چرب امگا ۶ را بالا می برد. شما حتما از اسید های چرب امگا ۳ که در غذاهای دریایی یافت می شوند چیزهایی شنیده اید. امگا ۳ روغنی است که اکثر افراد به اندازه کافی از آن مصرف نمی کنند.

 

۳-قند های مصنوعی:

گاهی خوردن قند های مصنوعی بهتر از شکر است. نوشابه های رژیمی شامل شیرین کننده هایی مانند اسپارتام هستند. اگر در خوردن قند مصنوعی حدود را رعایت کنیم می تواند جایگزین مناسبی برای شکر سفید باشد. اما در صورت زیاده روی در خوردن قند مصنوعی ذائقه ما تحریک شده و بدن خواهان مقدار بیشتری از قند مصنوعی است. مصرف بیش از اندازه قند مصنوعی باعث می شود که ما میوه کمتری بخوریم و در کل احساس گرسنگی کاذب به شما دست می دهد تا قند و شیرینی مصنوعی بیشتری را مصرف کنید.

 

۴-گوشت قرمز:

 اگر هر روز هفته گوشت قرمز و یا همبرگر می خورید، بایستی در برنامه غذایی تان تجدید  نظر کنید. گوشت قرمز در عین داشتن پروتئین بالا شامل سدیم است که برای بدن نامناسب و مضر می باشد. به گفته محققان گوشت قرمز نیترات زیادی دارد که سرطان معده را بالا می برد. علاوه بر سرطان معده بیماری هایی مانند احتمال ابتلا به حملات مغزی، قلبی و فشار خون زیاد است . برای بدن شما روزانه ۳۰ در صدسدیم گوشت قرمز کافی است.

 

[۱] فروکتوز یکی از سه سوخت اصلی بدن است و در تمامی میوه‌های شیرین مانند انگور یافت می‌شود. همچنین زنبورها طی فرایندی قندهای نکتار را (مانند ساکارز) به فروکتوز و گلوکز تبدیل می‌کنند. عسل حاصله حاوی حدوداً” ۳۴٪ فروکتوز می‌باشد. فروکتوز قند مفیدی است که از بروز بعضی بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند.

فروکتوز به تغییر طعم غذا ها کمک زیادی بکند. همین طور در برشته شدن مواد مختلف، افزایش حجم کیک ها و گاهی تولید مواد سرطان زا می تواند نقش داشته باشد.

منبع: یاهو/انتهای متن/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد