ايران پيشتاز برابري جنسيتي در امر آموزش در منطقه است

0

مديرکل امور بين الملل معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به حضور حداکثري زنان در آموزش عالي کشور، گفت: ايران پيشتاز برابري جنسيتي در امر آموزش در منطقه است.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، ليلا فلاحتي گفت: از حدود سال 2000 يونسکو يک برنامه جهاني در مورد آموزش، با عنوان «آموزش براي همه» داشت که در اين برنامه بسياري از کشورها بر اساس 6 هدف در نظر گرفته شده متعهد شدند در حوزه‌هاي آموزش به لحاظ کيفيت، کميت و همچنين تضمين برابري جنسيتي تلاش‌هاي مختلفي داشته باشند.
وي ادامه داد: گزارش سال 2015 اين اجلاس زير منطقه‌اي، در ايران رونمايي شد که کشورهاي ايران، تاجيکستان و افغانستان و پاکستان در آن مشارکت داشتند و در اين اجلاس ذيل 6 هدف «آموزش براي همه»، اين کشورها گزارشي از دستاوردها، تجارب و چالش‌ها ارائه مي‌دادند.

مديرکل امور بين الملل معاونت امور زنان رياست جمهوري افزود: ايران هم در بخش‌هاي مختلفي گزارش خود را ارائه داد که يکي از بخش‌هاي آن بحث برابري جنسيتي در حوزه آموزش بود که ما دستاوردهاي جمهوري اسلامي را در اين حوزه معرفي کرديم.
فلاحتي تصريح کرد: نکته مهمي که در اين نشست کاملا قابل اعتنا بود اين بود که به لحاظ مقايسه منطقه‌اي، ايران پيشتاز برابري جنسيتي در امر آموزش است و بررسي‌ها و آمارها نشان مي‌دهد ما پيشرفت‌هاي چشمگيري در اين زمينه داشته‌ايم و نرخ حضور زنان در زمينه آموزش 4 برابر شده است.
وي افزود: ما نشان داديم که از طريق قانونگذاري و فرهنگ‌سازي برابري جنسيتي را در حوزه آموزش افزايش داده‌ايم که در حوزه دبستان و ابتدايي بسيار چشمگير بوده است و در بخش آموزش عالي نيز حدود يک دهه است که حضور حداکثري زنان را نسبت به مردان در بخش دولتي شاهد هستيم.

/انتهای متن/

درج نظر