اهم فعالیت‌های سه ساله معاونت امور زنان و خانواده از زبان مولاوردی

در خصوص ایجاد حساسیت نسبت به وضعیت زنان فعالیت‌هایی مانند برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها، برگزاری نشست‌های ماهانه با مشاوران امور زنان دستگاه‌ها، راه‌اندازی سامانه تعاملی 101 و ایجاد پرتال جامع زنان و خانواده انجام شده است.

0

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شناسایی وضعیت و مسایل زنان، ایجاد حساسیت نسبت به مسایل مرتبط با زنان، هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها، تقویت ساختار و تشکیلات، مشارکت در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، اجرای سیاست‌های کلی جمعیت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سه سال گذشته بود.

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار مهرخانه، همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید عصر امروز با حضور تعدادی از وزرای دولت یازدهم در محل کتابخانه ملی برگزار شد و هر یک از وزرایی که فعالیت آنها نسبت نزدیکی با عرصه فرهنگ داشت به بیان دستاوردهای خود در طی سه سال اخیر پرداختند. یکی از سخنرانان این همایش شهیندخت مولاوردی؛ معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده بود که به بیان دستاوردهای معاونت امور زنان و خانواده دولت یازدهم پرداخت.

مولاوردی در ابتدای سخنان خود گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و ازآن‌جایی‌که در آستانه تمهید مقدمات برای تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه بودیم و با استناد به سند چشم‌انداز و سیاست‌های ابلاغی، تلاش برای تحقق عدالت جنسیتی و تعادل جنسیتی در مدیریت‌ها، بازار کار و نقش‌های زن و مرد مورد توجه قرار گرفت و به مواردی مانند مشارکت همه‌جانبه زنان و مردان در همه عرصه‌ها، تضمین امنیت زنان در عرصه‌های اجتماعی و … توجه شد.

او بیان داشت: معاونت مأموریت ستادی دارد و ازاین‌رو، سیاست‌گذاری و پایش اقدامات دستگاه‌ها از جمله فعالیت‌های آن محسوب می‌شود که در این راستا اهداف کلان و راهبردها را نیز مشخص کردیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط این معاونت عنوان داشت: شناسایی وضعیت و مسایل زنان، ایجاد حساسیت نسبت به مسایل مرتبط با زنان، هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها، تقویت ساختار و تشکیلات، مشارکت در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، اجرای سیاست‌های کلی جمعیت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سه سال گذشته بود.

مولاوردی خاطرنشان کرد: در مورد اول یعنی شناسایی وضعیت و مسایل زنان، مهم‌ترین کاری که انجام گرفت تهیه اطلس وضعیت زنان بود. همچنین، در این زمینه گزارش‌های سیاستی، گزارش‌های ملی تحلیل وضعیت موجود وگزارش‌های راهبردی را داشتیم. حمایت از طرح‌های پژوهشی نیز بخش دیگری از فعالیت‌های ما در این حوزه بود که برخی از این طرح‌ها به اتمام رسیده و برخی در دست انجام است.

او افزود: در خصوص ایجاد حساسیت نسبت به وضعیت زنان نیز فعالیت‌هایی مانند برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها، برگزاری نشست‌های ماهانه با مشاوران امور زنان دستگاه‌ها، راه‌اندازی سامانه تعاملی 101 و ایجاد پرتال جامع زنان و خانواده انجام شده است. همچنین در رابطه با شناسایی، هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها اقداماتی مانند امضای 27 تفاهم‌نامه، 45 موافقت‌نامه و 80 پروژه، حمایت از طرح‌های سمن‌ها، فعال کردن کمیسیون تخصصی ستاد ملی زن و خانواده انجام گرفته است. هم‌اکنون نیز 5 هزار و 711 سمن در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: یک ماده از 35 ماده لایحه احکام برنامه ششم توسعه به زنان اختصاص پیدا کرده و در جای‌جای برنامه نیز به این مسأله اشاره شده است. فعالیت‌هایی مانند بازنگری قوانین و مقررات، توسعه تعاملات بین‌المللی و برگزاری دوره‌های آماده‌سازی سمن‌ها از دیگر فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده بوده است. همچنین، 28 سفر استانی به همراه هیأت دولت و 32 سفر استانی جداگانه داشته‌ام.

/انتهای متن/

درج نظر