از نتايج بانوان راضي بودم

سرمربي تيم ملي روئينگ بانوان مي‌گويد شانس بانوان در قايق تک‌نفره براي کسب سهميه ريو بسيار بالاست.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، افشين فرزام درباره نتايج ملي‌پوشان در مسابقات قهرماني آسيا اظهار داشت: طبق برنامه‌اي که از يکسال پيش داشتيم به اين صورت بود که روي رشته‌هاي المپيکي کار کنيم. به همين دليل تمرکز ما روي قايق تک و دو نفره بود. به همين دليل براي اولين بار توانستيم در قايق دو نفره مدال بگيريم.


وي افزود: چين در تمام رشته‌هايي که ما شرکت کرده بوديم حضور داشت. آن‌ها سهميه المپيک را در مسابقات جهاني گرفته بودند و حتي مدال هم داشتند. در تک نفره هم يکي از ورزشکارانشان که مدال برنز جهاني را داشت در اين مسابقات شرکت کرده بود. به همين دليل سطح مسابقات بالاتر از بازي‌هاي آسيايي بود. در مجموع نتايج بانوان خوب بود و فدراسيون هم از برنامه‌هاي ما حمايت کرد.

سرمربي تيم ملي روئينگ بانوان درباره مسابقات کسب سهميه المپيک که اواخر فروردين در کره جنوبي برگزار مي‌شود اظهار داشت: ما يکبار شانس حضوردر المپيک لندن را داشته‌ايم به همين دليل کار سختي خواهيم داشت. با توجه به اينکه در مسابقات کره سهميه المپيک توزيع مي‌شود همه کشورها با شرايطي متفاوت حضور خواهند داشت. با توجه به اينکه فقط چين سهميه گرفته ساير کشورها بايد در مسابقات قاره‌اي تلاش کنند.

فرزام ادامه داد: ما در تک نفره شانس زيادي براي کسب سهميه داريم اما در دو نفره با اينکه در مسابقات قهرماني آسيا مدال گرفتيم و مسئولان خوش‌بين هستند اما کار سختي خواهيم داشت. چرا که در فينال A قايق‌ها به فاصله نيم ثانيه از هم رد مي‌شوند. بايد تلاش کنيم در اين مسابقات بهتر از قهرماني آسيا ظاهر شويم.

سرمربي تيم ملي روئينگ بانوان در پاسخ به اين سوال که توزيع سهميه به چه صورت خواهد بود خاطرنشان کرد: در تک نفره هر 6 ورزشکاري که به فينال A بروند سهميه مي‌گيرند اما در دو نفره فقط سه قايق اول سهميه المپيک خواهند گرفت.

وي همچنين درباره آغاز اردوهاي تيم ملي گفت: در فاصله 20 تا 25 مهر اردوها را شروع مي‌کنيم . درباره تعداد نفرات هم بايد ببينيم فدراسيون قرار است تستي برگزار کند يا خير. روز دوشنبه در جلسه هيات رئيسه در اين باره تصميم گرفته مي‌شود.

درج نظر