ارتقاء شاخص‌های سلامتی زنان ایران باتاکید بر ورزش

مشاور بانوان و خانواده وزیر کشور با تاکید بر افزایش سالن‌های ورزشی بانوان در کشور گفت: شاخص‌های سلامتی زنان در ایران ارتقا می‌یابد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، فهیمه فرهمندپور شامگاه دوشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که با وجود تمامی اختلافات در نظام فکری، خانواده از جایگاه ویژه ای در کشورها برخوردار است.

وی افزود: مدیران ستادی باید بیش از هر چیز به نهاد خانواده که نقش مهمی در جامعه دارد توجه کنند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زن در خانواده نباید مورد غفلت قرار بگیرد, تصریح کرد: زن در نهاد خانواده یکی از ارکان اثرگذاری بوده که گاهی اوقات نه تنها وظیفه خود را در قبال آن انجام نمی‌دهیم بلکه مورد غفلت قرار می‌گیرد.

فرهمندپور با اشاره به اینکه مطالبات زنان باید در جامعه جدی گرفته شود بیان کرد: در تمام قوانین باید نگاهی به موضوع زن و خانواده وجود داشته باشد و نباید به مطالبات زنان به عنوان جنس رقیب در جامعه نگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه سلامت و بهداشت زن سلامت خانواده را به همراه دارد، افزود: ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت خانواده به وسیله زنان امکان پذیر بوده که به وسیله آن می‌توان مشکلات و آسیب‌های جامعه را کاهش داد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: زن موجودی بوده که اگر مورد توجه قرار بگیرد مولد سلامت، شادی، امنیت و احساس سعادت در جامعه می‌شود ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که آن چنان که ضرورت دارد به حوزه زنان در خانواده توجه نشده است.

وی با بیان اینکه با فقر حرکتی دختران دانش آموز در کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: اگر توجه به ورزش بانوان یکی از مطالباتی بوده که پیگیر آن هستیم به واسطه این است که سلامت نسل بعد برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرهمندپور افزود: با مسئله بحران جمعیت در کشور مواجه هستیم که افزایش کمی و کیفی آن از دغدغه‌های جدی ما در جامعه است.

وی بر لزوم توسعه فضاهای ورزشی، تفریحی و زمینه افزایش تحرک امن برای دختران تاکید و بیان کرد: سلامت دختران نوجوان در جامعه در خطر است و تمامی افراد جامعه و دولت در تأمین امنیت سهیم و شریک هستند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه سرطان یکی از بیماری‌های شایع در زنان است افزود: بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی و بخشی از مرگ و میرها مربوط به سرطان است و باید توجه داشت که قابل درمان ترین و قابل پیشگیری ترین انواع سرطان سرطان شایع زنان است که باید در این رابطه برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه نبود زن در جامعه آسیب های فراوانی را ایجاد میکند تصریح کرد: آمار زنان معتاد به نحو قابل توجهی در کشور در حال افزایش بوده و سن اعتیاد به شدت کاهش یافته و الگوی اعتیاد از نوع سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه توجه به سلامت و امنیت زنان توجه به سلامت و امنیت جامعه است گفت: حمایت از اوقات فراغت، دسترسی به مکان‌های تفریحی و آموزشی و ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور از کارهایی است که انجام شده و در حال حمایت از خانواده هستیم.

وی با بیان اینکه در مازندران, 500 مجموعه ورزشی وجود دارد که از این بین 27 مجموعه ورزشی به بانوان اختصاص دارد, افزود: تقسیم اعتبارات باید به نحوی باشد که خروجی آن دسترسی عادلانه برای تمامی آحاد جامعه باشد که منجر به دسترسی عادلانه در جامعه شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: در رسیدگی به امور بانوان همیشه به دنبال اعتبار هستیم که باید این اعتبارات تنها در اختیار مردم قرار بگیرد.

فرهمندپور با بیان اینکه تفکر در حوزه ازدواج تامین سلامت و امنیت جامعه را به همراه دارد, افزود: برای افزایش ازدواج و کاهش سن آن، افزایش طلاق و کاهش آن فکرهایی صورت گرفته است که با تفکر در این حوزه سعی در امنیت بخشی جامعه داریم.

/انتهای متن/

درج نظر