گرامیداشت بانوی مسلمان فرانسوی در قم

مراسم گرامیداشت بانو «محرزه لاعب» یکی از بانوان مسلمان فرانسوی، با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، شیعیان و مسلمانان خارجی مقیم قم در مسجد رفعت این شهر برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود وزینی استادحوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های خانم لاعب، اظهار داشت: هر چند این بانوی مسلمان تحصیلات خیلی بالایی نداشت، اما بسیاری از خانواده‌های فرانسوی متاثر از این بانوی گرامی تفکر مسیحی خود را به تفکر اسلام ناب و تشیع تغییر دادند.

وی، محرزه لاعب را بانویی با کمال، فهمیده و با فرهنگ توصیف کرد و افزوامیداشت د: این زن مسلمان در کشور فرانسه به لحاظ فرهنگی و مذهبی کارهایی انجام داد که حتی استادان دانشگاه هم هیچ وقت نتوانستند، این اقدام‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به دستگیری او توسط پلیس فرانسه، اضافه کرد: وقتی او به زندان رفت در آنجا هم عکس امام(ره) را بر دیوار زد و سخنان امام را به فرانسوی برای زندانیان ترجمه و مذهب اهل بیت(ع) را به آنها عرضه کرد، تا جایی که قوه قضائیه فرانسه به ناچار خیلی زودتر از تمام شدن دوران محکومیتش وی را از زندان آزاد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که آن بانوی گرامی با توجه به داشتن ثروت فراوان تمام آن را در راه خدا و برای تفسیر اسلام و هدایت اذهان عمومی در اروپا خرج کرد افزود: کار او به جایی رسید که در ماه‌های آخر عمر هزینه درمان بیماری خود را نداشت، لذا کسی که روزی از فقرا و نیازمندان دستگیری می‌کرد، خود نیز نیازمند شده بود، ولی با این وجود خدا را سپاسگزار و شاکر بود.

وزینی افزود: آن بانوی مسلمان در زندگی خود تنها یک آرزو داشت و به اطرافیان خود گفته بود اگر توانستید جسد من را در ایران و در شهر قم دفن کنید و عاقبت نیز پس از گذشت ۱۰ روز از فوت آن بانو، آرزوی او به دست انسان‌های با ایمان و عاشق اهل بیت با به خاک سپرده شدن پیکرش در قبرستان بقیع قم برآورده شد.

/انتهای متن/

 

درج نظر