کاهش وزن بدون نیاز به باشگاه ورزشی

حتی اگر یکی از هدف های بزرگ شما رسیدن به وضعیت جسمی بهتر و داشتن اندامی لاغرتر است، بسیار سخت می توان از خوردن قهوه به هنگام روز یا میان وعده هایی مانند شیرینی و پیراشکی برای عصر صرفه نظر کرد.

0

مترجم : مریم گرجی/

تقریبا نیمی از ما ، خواستار کاهش وزن خود هستیم اما تنها حدود 25 درصد از برنامه غذایی هماهنگ و منظمی پیروی می کنیم.

بر اساس تحقیقات موسسه مایو کلینیک، 3500 کالری معادل یک پوند چربی است که به معنی آن است شما 3500 کالری بیشتر خورده اید و یا 3500 کالری بیشتر نسبت به آنچه جذب می کنید، می سوزانید. منظور آن نیست که روزی یک پوند کم می کنید. اما امکان این مساله وجود دارد که 500 کالری در هر روز کم کنید.

حال شما را با راه های طبیعی کاهش وزن بدون نیاز به رفتن به باشگاه ورزشی آشنا می کنیم.

 

1- در هر وعده غذایی پروتئین را فراموش نکنید:

مصرف مقدار متوسط کربوهیدرات و پروتئین بیشتر، به منظور کاهش چربی کل بدن توصیه شده است.پروتئین به نگهداری بافت های ماهیچه ای نازک و باریک کمک کرده و شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنید و بقایای چربی در بدن می سوزد و در نتیجه انرژی لازم شما تامین می شود.

 

2- وعده های غذایی خود را سبک کنید:

ممکن است تصور کنید که هر آنچه بر سر سفره گذاشته شده را بایستی به اتمام برسانید. مانند رفتن به رستوران و یا بشقاب غذایی که در خانه جلوی شما روی میز گذاشته می شود. اما در واقع محتوی این بشقاب ها گاهی به میزان دو برابر آنچه که برای بدن شما لازم است، می باشد و اضافی است. پس از همین امروز تمرین کرده و در عوض غذای سنگین، برای لاغر کردن خود، از یک بشقاب سالاد و ناهار حاضری سبک تر شامل میوه ، سبزی ، پروتئین و کربوهیدرات استفاده کنید.

 

3-میان وعده های غذایی :

ممکن است در طول روز دچار گرسنگی کاذب شوید و دیرتر احساس سیری کنید. پس ما به شما توصیه می کنیم که از میان وعده هایی نظیر: آجیل، کره بادام زمینی، سیب، ماست یونانی و سبزیجات استفاده کنید.

 

4-کالری اضافی را حذف کنید:

در شیرینی های خوشمزه کالری زیادی هست اما مواد مغذی لازم برای بدن شما را فراهم نمی کنند و شما پیوسته ناراضی بوده و احساس گرسنگی کاذب بیشتری به شما دست می دهد. خود را از خوردن کالری محروم نکنید اما میزان جذب شکر، مخصوصا در شیرینی ها، کیک ، کلوچه و آب نبات را کمتر و محدود تر نمایید. در صورتی که نمی توانید روزتان را با نخوردن شیرینی جات به پایان برسانید، کمی شکلات تلخ و یا ترکیبی از تکه های باریک و یا چیپس شکلات به همراه میوه خشک را امتحان کنید. در ضمن خوب است از خوردن هر گونه نوشابه گاز دار انرژی زا و قهوه های طعم دار بپرهیزید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر