نونهالان دختر و پسر ایرانی بر بام آسیا ایستادند

نخستین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا در هر دو بخش دختران و پسران با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، این دوره از مسابقات با حضور 127 تکواندوکار از 17 كشور روز گذشته به ميزباني چین تایپه آغاز و ساعاتی قبل با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید. تيم ملي ايران كه در اين رقابتها با 10 تكواندوكار دختر و 10 تكواندوكار پسر حضور داشت. در بخش دختران موفق به كسب 7 مدال طلا و يك نقره شد و با 74 امتياز مقتدرانه بر سكوي قهرماني ايستاد.تيم فیلیپین با یک طلا، دو نقره و یک برنز و كسب 29 امتياز نايب قهرمان شد و قزاقستان با 29 امتياز و كسب یک مدال طلا ، یک نقره و 5 برنز توانست عنوان سوم آسیا را به خود اختصاص دهد.

تکواندو

چین تایپه (2نقره، 6برنز و 29 امتياز) و ویتنام (1یک طلا،یک نقره و 19 امتياز) به ترتيب در رده هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند. همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات مهرو کمرانی به عنوان بهترین مربی و مهلا مومن زاده بهترین تکواندو کار آسیا معرفی شدند.

تکواندو

عنوان بهترین مربی و تکواندوکار در هر دو بخش به نمایندگان ایران رسید

در بخش پسران تيم ملی تکواندو کشورمان با كسب 5 مدال طلا و 3 نقره و 72 امتياز، به عنوان قهرمان مطلق این رده معرفی شد. تيم کره جنوبی نيز با 48 امتياز و كسب 3 مدال طلا و 2 نقره نايب قهرمان شد و قزاقستان با 1 مدال نقره ، 8 برنز و 31 امتياز به عنوان سومي رسيد.همچنين فیلیپین با يك طلا ، یک نقره و يك برنز (28 امتياز) و چین تایپه با يك طلا ، یک نقره و یک برنز (23 امتياز) به ترتيب در جايگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات حسینعلی نعیمی به عنوان بهترین مربی و عرفان مرادی بهترین تکواندو کار آسیا معرفی شدند.

مدال آوران ايران در مسابقات آسیایی به شرح زير است:

بخش دختران

مدال طلا: مهلا مومن زاده ،مبينا نژاد ،ستاره چابكي ،نرگس حسن نیا ،زهره حسن نتاج ،نگار پور جمالی ،زهرا نصیر احمدی ،

مدال نقره:فاطمه عبا دوز

بخش پسران
مدال طلا: امیر ولی پور ، حامد اصغری ، مجتبی پاسار ، عرفان مرادی ،محمد خانی

مدال نقره: علی نور محمدی ، محمد حسین زاهدی ،سید حسین حسین زاده

/انتهای متن/

درج نظر