شرايط پس از تحريم موقعيت مناسبي براي ارتقاء جايگاه زنان است

0

به گزارش به دخت به نقل از پانا، رئيس ستاد برگزاري دومين نمايشگاه نقش آفريني زنان در توسعه پايدار با تأکيد بر اينکه شرايط پس از تحريم شرايطي را بوجود آورده که نقش و حضور زنان مي‌تواند بيش از پيش پر رنگ باشد تصريح کرد: از بانوان کارآفرين مي‌خواهيم با جديت و تلاش بيشتر در توسعه کشور سهيم باشند.

« سهيلا جلودارزاده » در اختتاميه دومين همايش نقش‌آفريني زنان در توسعه پايدار افزود: تلاش ما بر اين بود که در مسير توسعه پايدار کشور، نقش و جايگاه و سهم زنان و مشکلاتشان را با کمک برگزاري اين نمايشگاه نشان دهيم و بتوانيم نقشي هر چند کوتاه در به تصوير کشيدن توانمندي‌هاي آنان داشته باشيم.
وي با اشاره به اينکه در اين نمايشگاه توانمندي‌ها در 30 رشته مختلف هنري، فرهنگي، صنعتي، تجاري و علوم و دانش فني و فناوري به نمايش کشيده شد تصريح کرد: برگزاري اين نمايشگاه و به تصوير کشيدن توانايي‌هاي زنان يکي از افتخارات در دوره کاري اينجانب محسوب مي‌شود و با توجه به اهميتي که نقش زنان و توانمندي‌هاي هنري و صنعتي آنها قائل هستم سعي کردم با بازديد از غرفه‌هاي نمايشگاه از نزديک در جريان مشکلات و مسايل آنها قرار گيريم.
جلودارزاده در ادامه به برگزاري دومين همايش نقش زنان در توسعه پايدار که همزمان با برگزاري نمايشگاه صورت گرفته بود اشاره کرد و افزود: در اين همايش ضمن تبادل اطلاعات و انتقال تجربيات زنان کارآفرين داخلي و خارجي، راهکارهاي اجرايي براي حضور مؤثرتر زنان در عرصه‌هاي مختلف کارآفريني مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئيس ستاد برگزاري دومين نمايشگاه نقش آفريني زنان در توسعه پايدار اظهار کرد: مجموع نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي مطرح شده در اين همايش در قالب جزواتي جمع‌آوري خواهد شد تا غناي علمي بيشتري را به همراه داشته باشد.
جلودارزاده با بيان اينکه يکي از اهداف اين برنامه شناسايي و معرفي نمونه‌هاي توسعه‌يافتگي زنان در بخش اقتصاد است يادآور شد: در دومين همايش و نمايشگاه مقرر شده است تا از 100بانوي کارآفرين نمونه تقدير شود که با رونمايي از کتاب، اين اقدام انجام خواهد شد.
وي گفت:در اين کتاب نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي آنان جمع‌آوري شده است تا مورد استفاده نسل حاضر و آينده قرار گيرد.
جلودارزاده ادامه داد: شايد اين اولين قدم جامع در ارتباط با توسعه‌يافتگي توانمندي و افزايش سطح کارآفريني زنان است که اميدواريم تقدير از زنان کارآفرين برتر کشور بعنوان حرکت نمادين که امسال آغازگر آن بوده‌ايم ادامه پيدا کند .
رئيس ستاد برگزاري دومين نمايشگاه نقش آفريني زنان در توسعه پايدار با بيان اينکه رويداد 94 با همه کم و کاستي‌ها و مشکلات تلاش کرد تا بتواند فصلي جديد براي ارائه توانمندي‌هاي بانوان باشد از بانوان کارآفرين درخواست کرد تا با ارائه پيشنهادات و نقطه‌نظرات خود در برپايي و ادامه اين رويداد ما را کمک کنند.
وي همچنين خاطرنشان کرد: شرايط پس از تحريم موقعيتي را فراهم ساخته است که بانوان مي‌توانند با برنامه‌ريزي و سياستگذاري مناسب در ارتقاي جايگاه خود موثر باشند که اين نيازمند استراتژي است.
جلودارزاده تأکيد کرد: اگر مشارکت 30 درصد زنان در سطوح سياستگذاري و برنامه‌ريزي به عنوان يک قاعده مهم در افق 1404 تلقي شود بايد براي رسيدن به آن از امروز برنامه‌ هدفمند داشت.
وي افزود: حضور زنان در نمايشگاه‌هاي خارجي مي‌توانند در ارائه توانمندي‌هاي زنان در عرصه‌هاي مختلف تأثيرگذار باشد ضمن اينکه ديگر کشورها نيز مي‌توانند با توانايي‌هاي زنان کارآفرين داخل بيش از پيش آشنا شوند و تعاملات خود را افزايش دهند.

/انتهای متن/

درج نظر