حضور 500 زن تونسی در گروهک تروریستی داعش

0

یک منبع در وزارت کشور تونس اعلام کرد تعداد دقیق زنان تونسی که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند، ۵۰۰ زن هستند که ۱۰ نفر از آنها در مراکز فرماندهی داعش فعالیت می کنند.

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، یک رسانه اتریشی تاکید کرد حملات هوایی ائتلاف بین المللی ادعایی برای جنگ با گروه تروریستی داعش، هیچ تغییری در صحنه میدانی ایجاد نکرده است و این ائتلاف همچنان از وارد کردن ضربات متمرکز و مستحکم که از گسترش فعالیت های این گروه تروریستی جلوگیری کند، ناتوان است.

روزنامه دی پرسه خاطر نشان کرد دولت آمریکا، استراتژی های نظامی و سلاح های پیشرفته ای را که گروه تروریستی داعش در اختیار دارد، در نظر نگرفته است، آمریکا به سبب محاسبات اشتباه خود، امکاناتی را که در داعش در اختیار دارد، کم اهمیت دانسته است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در معرض انتقادهای شدید کنگره به سبب وقت کشی در ضربه زدن به گروه تروریستی داعش قرار دارد.

این روزنامه تصریح کرد یکی از مهمترین منابع مالی گروه تروریستی داعش، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کمک های ویژه شیوخ عرب در کنار پول هایی است که داعش از فروش نفت مسروقه در بازار سیاه به دست می آورد و غارتگری و مالیات تحمیلی در مناطق تحت سیطره هم از دیگر منابع مالی گروه تروریستی داعش است که درآمد این گروه را یک میلیون دلار در روز رسانده است.

از سوی دیگر روزنامه کوریر اتریش نوشت سیطره گروه تروریستی داعش بر مناطق جدید، ضربه ای به استراتژی ائتلاف بین المللی به فرماندهی واشنگتن است و این ائتلاف به حملات هوایی بی نتیجه بسنده کرده است.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اخیرا ائتلاف بین المللی را مسئول گسترش اقدامات تروریستی داعش به ویژه در استان الانبار در غرب عراق دانسته و خاطر نشان کرد دخالت ائتلاف بین المللی در نبردهای الانبار سبب گسترش سیطره باندهای تروریستی داعش شد، زیرا حملات ائتلاف تاثیرگذار یا کارامد نبود.

حضور 500 زن تونسی در گروهک تروریستی داعش
خبر دیگر این که، یک منبع در وزارت کشور تونس اعلام کرد تعداد دقیق زنان تونسی که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند، 500 زن هستند که 10 نفر از آنها در مراکز فرماندهی داعش فعالیت می کنند.

این منبع در گفت و گو با روزنامه الصریح تونس خاطر نشان کرد برخی زنان تونسی با سرکردگان تروریست های داعشی که تونسی هستند، ازدواج کرده اند.

این منبع افزود سه تروریست تحت پیگرد مقامات تونسی به لیبی نفوذ کرده و در حال حاضر در سوریه حضور دارند که از سرکردگان برجسته گروه تروریستی داعش به شمار می روند.

از سوی دیگر “کوثرالبشراوی” تصریح کرد زنان و مردان تونسی، در صدر تروریست هایی هستند که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند.

سانا گزارش داد گزارش های رسانه ای از پیوستن بیش از سه هزار تروریست تونسی به گروه های تروریستی در سوریه خبر داده اند این در حالی است که مسئولان تونسی از بازگشت بیش از 500 نفر از آنها به تونس خبر داده اند.

حملات جنگنده های ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در ادلب و حمص
به گزارش تسنیم،سانا هم گزارش داد نیروی هوایی ارتش سوریه، ضربات محکمی به تروریست ها در جنوب شهر جسرالشغور و حومه ادلب وارد کرد که در نتیجه آن، شماری از آنها به هلاکت رسیده و سلاح ها و تجهیزات آنها منهدم شد.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ارتش همچنین مراکز تجمع تروریست های داعش و تحرکات آنها را در دوراهی البصیری، العامریه و مناطق دیگر حومه شرقی حمص هدف قرار دادند که به انهدام چند خودرو آنها منجر شد. نیروهای ارتش همچنین شماری از تروریست های وابسته به جبهه النصره را در درعا به هلاکت رسانده و حمله تروریست ها به ایست های نظامی در خان الشیح و الحسینیه در حومه دمشق را نیز ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی سوری از عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه کانون های تروریستی تکفیری در درعا و حومه آن و هلاکت ده ها تروریست جبهه النصره و گروه موسوم به حرکه احرارالشام الاسلامیه در کفر شمس خبر داد.

این منبع همچنین از کشته شدن شمار زیادی تروریست و انهدام جنگ افزارهای آنها در القریه واقع در دورترین نقطه شمال غربی استان درعا خبر داد.

روز گذشته نیز در عملیات نیروهای ارتش در محله های درعاالبلد، منطقه اللجاه وتل المال در نزدیکی مرزهای اردن، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند، این مناطق همچنان شاهد نفوذ تروریست های مزدوری است که در اردوگاه های ایجاد شده از سوی نظام اردن با همکاری موساد اسرائیل و سازمان های اطلاعاتی برخی رژیم های عربی و غربی آموزش می بینند و به سوریه نفوذ می کنند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست های تکفیری در درگیری با نیروهای ارتش در مزارع خان الشیح و مزارع روستای الحسینیه در حومه جنوب غربی دمشق خبر داد.

در حومه حمص هم، مواضع تروریست های تکفیری در مناطق مختلف هدف حملات جنگنده های سوری قرار گرفت که بر اثر آن ده ها تروریست به هلاکت رسیده و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

/انتهای متن/

درج نظر