باورم نمي‌شد رييس‌جمهور دستور دهد

بهترين دروازه‌بان فوتسال زنان آسيا با‌ ابراز خرسندي از دستور رييس جمهور براي اعزام تيم ملي فوتسال بانوان به مسابقه‌هاي جهاني گواتمالا گفت: من اصلا باور نمي‌کردم که شخص بزرگي به مانند رييس جمهور اين دستور را داده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، فرزانه توسلي، درباره دستور ويژه رييس جمهور براي اعزام تيم ملي فوتسال بانوان به مسابقه‌هاي جهاني گواتمالا گفت: من زماني که ديشب متوجه شدم رييس جمهور چنين دستوري را داده است خيلي خوشحال شدم چون اين موضوع به قدري براي دکتر روحاني مهم بوده که باعث شده چنين پيامي بدهد. واقعا باورم نمي‌شد که شخص مهم کشور چنين دستوري بدهد.

توسلي در ادامه افزود: واقعيت اين است که من نا اميد شده بودم و گفتم روسيه و ژاپن که برابر ايران مغلوب شده اند در اين رقابت‌ها حاضر هستند اما ايران که قهرمان است بايد مسابقه‌هاي را از خانه دنبال کند. متاسفانه کاري هم از دستمان بر نمي‌آمد ولي الان خوشحالم که اين اتفاق رخ داده است. اين دستور نشان داد که تيم ملي فوتسال بانوان ايران جايگاه خوبي در کشور پيدا کرده است که باعث شده شخص مهم مملکت براي حل مشکل آن شخصا وارد شود.

او در پاسخ به اين سوال که آيا اين اتفاق نشان مي‌دهد که راهي براي اعزام تيم بوده که فدراسيون توجه نکرده است، گفت: اگر فدراسيون مي‌توانسته که کاري انجام بدهد اما توجه نکرده است نمي‌دانم دليلش چيست. اين تيم شايسته بود که با وجود سخت بودن اعزام، فدراسيون تلاش کند که به نتيجه برسد و تيم به گواتمالا برود.

او با تاکيد براينکه کار تيم ملي در رقابت‌ها سخت شده است، گفت: با وجود دشوار بودن گروه ما، اما اهميت رييس جمهور به اين تيم کار ما را سخت تر کرده است و بايد بهترين نتيجه را کسب کنيم تا اين توجه و لطف رييس جمهور را جبران کنيم.

توسلي در ادامه افزود: واقعيت اين است که حيف بود ما به اين رقابت‌ها اعزام نمي‌شديم. اين رقابتها محک جدي براي تيم ملي است اما آن زمان ما هيچ کاري نمي‌توانستيم انجام بدهيم. من واقعا نمي‌دانستم که داستان اصلي چيست. تنها نکته‌اي که به ما گفته بودند اين بود که گرفتن ويزا امکان‌پذير نبوده است. به نظرم اقدامات لازم از طرف فدراسيون دير صورت گرفته بود.

وي ادامه داد: واقعيت اين است که تيم‌هاي هم‌گروه ما برزيل و پرتغال جزو بهترين‌هاي دنيا هستند و انجام بازي دوستانه با آن‌ها براي ما امکان‌پذير نيست. رقابت‌هاي جهاني تورنمنتي است که ما مي‌توانيم با بهترين‌هاي دنيا بازي کنيم. دوست داشتيم بعد از چند سال متوجه شويم که جايگاه‌مان در جهان کجاست.

بهترين دروازه‌بان مسابقه‌هاي قهرماني آسيا با تاکيد بر اينکه فدراسيون قبل از اعزام به اين مسابقه‌ها، اعلام کرده بود که تيم به مسابقات جهاني مي‌رود، اظهار کرد: قبل از آنکه ما به مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در مالزي اعزام شويم، به ما اعلام کردند اگر در اين رقابت‌ها به مقام قهرماني برسيد، به جام جهاني نيز اعزام مي‌شويد. نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده که اين قول از طرف فدراسيون عملي نشد. فدراسيون به ما اعلام کرده که تمام تلاش خود را انجام داده اما به دليل آنکه گواتمالا در ايران سفارت ندارد، گرفتن ويزاي اين کشور از طريق آلمان بسيار زمان‌بر است و مسئولان نمي‌توانند کاري انجام دهند.

او درباره اينکه گفته مي‌شود فدراسيون براي گرفتن ويزا کم‌کاري کرده است، اظهار کرد: نمي‌دانم اسم اين کار را چه بگذارم اما اگر اين گونه باشد، اتفاق بدي است. در طول سال ما به جز تورنمنت روسيه که ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود در هيچ مسابقه مهم ديگري شرکت نمي‌کنيم و فدراسيون مي‌توانست تلاش خود را براي حضور ما در گواتمالا بيشتر کند.

توسلي ادامه داد: آنچه که تمامي بازيکنان دوست داشتند، از سوي فدراسيون محقق نشد. حال دليل هرچه مي‌تواند باشد. حق تمام بازيکنان اين بود که در جام جهاني بازي کنند و خوشحالم که با دستور رييس جمهور اين اتفاق مي‌افتد. من نمي‌دانم که کم‌کاري از طرف فدراسيون بوده يا نه اما هرچه بود دود آن به چشم بازيکنان مي‌رفت؛ بازيکناني که در قهرماني آسيا زحمت زيادي کشيدند و با جان و دل براي رسيدن به اين قهرماني تلاش کردند. حضور در جام جهاني پاداش کوچکي بود براي قهرماني ما در آسيا.

توسلي با تاکيد بر اينکه از همين الان بايد به فکر آينده بود، گفت: بايد کاري کنيم که در آينده چنين مشکلاتي رخ ندهد و با برنامه‌ريزي مدون به هدف‌هايمان برسيم. اگر شرايط اين گونه ادامه داشته باشد تکرار عنوان قهرماني‌مان در آسيا سخت مي‌شود. دو سال ديگر بايد در رقابت‌هاي داخل سالن آسيا شرکت کنيم و اميدوارم فدراسيون به اين تيم بها بدهد تا موفقيتش ادامه‌دار باشد.

وي همچنين گفت: در رشته‌هاي فوتبال، هندبال و واليبال بانوان آرزويشان اين است که جزو 8 تيم برتر آسيا باشند اما ما قهرمان آسيا هستيم و در گذشته ثابت کرده‌ايم که پتانسيل خوبي براي رسيدن به جايگاه‌هاي بالا داريم. ما برابر پرتغال قهرمان جهان 3 بر يک مغلوب شديم و مقابل روسيه نيز بازي بسيار خوبي به نمايش گذاشتيم بنابراين همه اين‌ها نشان مي‌دهد که توانايي بازيکنان بسيار بالاست و اگر اندکي حمايت و توجه صورت بگيرد، مي‌توانيم بهتر از اين هم باشيم. الان همه از ما انتظار دارند که بهترين نتيجه را در هر مسابقه‌اي که شرکت مي‌کنيم به دست بياوريم. موضوع سختي گرفتن ويزاي گواتمالا کاملا قابل قبول است اما ارزش کار ما در آسيا و حتي در سال‌هاي گذشته به حدي بوده است که نبايد هيچ يک از آن‌ها ناديده گرفته شود و کوچک‌ترين تلاشي براي اعزام ما به قهرماني جهان صورت نگيرد.

او در پاسخ به اين سوال که آيا مشکلات اعزام باعث شده که فدراسيون تلاشي براي برطرف شدن آن‌ها نکند گفت: اگر اين مشکلات تا اين حد جدي بوده است فدراسيون مي‌توانست باز هم تلاش کند. مگر چند بار در طول سال تيم ملي فوتسال اعزام مي‌شود که آن هم به دليل مشکلات لغو شود؟ ما سالي يک بار به رقابت‌هاي بين‌المللي مي‌رويم و فکر مي‌کنم اعزام نشدن ما چشم‌پوشي از حق بچه‌هاست. واقعيت هرآنچه که بود اين را ثابت کرد که کار نشد ندارد و مي‌توانستيم براي گرفتن ويزا، بهتر عمل کنيم. با تمام اين تفاسير بايد بگويم که مسئولان نبايد تيم ملي فوتسال بانوان را به حال خود رها کنند. همه از ما انتظار دارند و ما هم منتظر اين هستيم که ببينيم مسئولان چه برنامه‌اي را براي ما در نظر مي‌گيرند. مسئولان بايد جدي نگاه کنند چرا که ما پتانسيل لازم را داريم و اگر حمايت شويم موفق‌تر از اين خواهيم بود.

/انتهای متن/

درج نظر