روش های رفع بوی سیگار از خانه

متاسفانه امروزه افراد زیادی دخانیات مصرف می‌کنند. علاوه بر اینکه سیگار برای سلامتی مضر است، بوی ناخوشایند آن هم در همه جای منزل از جمله ملحفه‌ها، پرده‌ها و کوسن‌ها نفوذ می‌کند.

در اینجا 6 روش ساده با استفاده از موادی که همیشه در منزل دارید به شما آموزش می‌دهیم تا از شر این بوی ناخوشایند خلاص شوید و دوباره صاحب خانه‌ای مطبوع و آرامش‌بخش شوید.

0

روش اول:

روشن کردن شمع است؛ چند عدد شمع در خانه روشن کنید. شمع بوی دود سیگار را خنثی می‌کند.

روش دوم:

 چند کاسه حاوی مقداری سرکه را در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. سرکه بوی دود را به خوبی جذب می‌کند.

روش سوم:

پس از خروج مهمان سیگاری از خانه، استفاده از ترکیب مقدار مساوی آب گرم و سرکه در ظرفی گود مفید است. پارچه‌ای حوله‌ای را در محلول فرو برده و بعد از اینکه پارچه به طور کامل به این محلول آغشته شد، آن را بیرون بیاورید و خوب بچلانید. حالا پارچه را در بالای سرتان مرتب تکان دهید تا باقیمانده دود موجود در خانه و بوی حاصل از آن از بین برود

روش چهارم:

 چند عدد زغال روشن را در ظرف‌های فلزی کوچک گذاشته و در نقاط مختلف خانه قرار دهید.

روش  پنجم:

قبل از جارو برقی کشیدن، مقداری جوش شیرین روی فرش و موکت بپاشید.جوش شیرین، علاوه بر مصرف خوراکی در موارد بسیاری برای نظافت و رفع بوهای ناخوشایند از جمله بوی سیگار و تنباکو به کار می‌رود. بعد از شستن زیرسیگاری، یک قاشق چایخوری جوش شیرین کف زیرسیگاری بپاشید. به همین صورت، روی مبل‌ها، صندلی‌ها، فرش و موکت هم مقداری جوش شیرین بپاشید و بعد از یک ساعت با دقت جاروبرقی بکشید.

روش  ششم:

از محلول عصاره اسطوخدوس در آب جوش استفاده نمایید.

دوست ندارید از محصولات شیمیایی برای دفع بوهای نامطبوع در منزل استفاده کنید؟ از عصاره گیاه اسطوخدوس استفاده کنید. در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش بیاورید و سپس چند قطره عصاره گیاه اسطوخدوس در آن بچکانید. درب آشپزخانه را باز بگذارید تا بخار آب به همراه عطر دلپذیر گل‌ها در کل محیط منزل پخش شود.

/انتهای متن/

درج نظر