ترکیب تیم ملی تکواندوی دانشجویان دختر برای یونیورسیاد کره

با برگزاری انتخابی درون اردویی ترکیب تیم ملی تکواندوی دانشجویان دختر برای شرکت در بیست و هشتمین دوره مسابقات دانشجویان جهان، مشخص شد.

0

فرزانه صاحبی، هانیه اخلاقی و اکرم خدابنده، 3 تکواندوکار اعزامی تیم ملی به مسابقات دانشجویان جهان هستند.

بیست و هشتمین دوره مسابقات تکواندو دانشجویان جهان در بخش بانوان، از پنجشنبه (18 تیرماه) به مدت 3 روز در گوانگجو کره جنوبی برگزار خواهد شد و تیم ملی تکواندو دانشجویان دختر روز 12 تیر ماه به این مسابقات اعزام می شود.

مینو مداح، سرمربی تیم دانشجویان تکواندو در گفت گو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بعد از پایان مسابقات جهانی، نتایج نفرات برتر تورنمنت های هلند و جام فجر را بررسی کردیم که در نهایت 5 نفر به اردو دعوت شدند، اما با توجه به این که از لحاظ کمیت مجبوریم که تعداد کمی را به مسابقات اعزام کنیم یک انتخابی درون اردویی برگزار کردیم که در نهایت سوسن حاجی پور و بهاره ندرخانلو از ترکیب کنار گذاشته شدند و خدابنده، صاحبی و اخلاقی در ترکیب ماندند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این حاجی پور از دانشگاه اخراج شده بود چگونه به اردوهای تیم ملی دانشجویان دعوت شد؟ تصریح کرد: بیشتر ملی‌پوشان تکواندو در تهران و استان البرز مشغول به تحصیل هستند و به دلیل اینکه اردوها در تهران برگزار می شود امکان حضور در کلاس های دانشگاه را دارند اما حاجی پور در دانشگاه مازندران تحصیل می کند و غیبتهای زیادی در دانشگاه داشته است به همین دلیل از دانشگاه اخراج شده بود که خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شده مشکل وی حل شد و توانست به اردوهای دانشجویان نیز دعوت شود.

مداح خاطر نشان کرد: به دنبال کسب اولین مدال دختران تکواندو کار در مسابقات دانشجویان جهان هستیم. این تیم پتانسیل کسب مدال را دارد و می خواهیم که دست پر برگردیم. همانطور که در مسابقات جهانی اولین مدال بانوان توسط علیزاده کسب شد امیدواریم ملی پوشان اولین مدال یونیورسیاد را دشت کنند.

سرمربی تیم ملی از عدم اعزام ملی پوشان تکواندو به تورنمنت کره خبر داد و گفت: تورنمنت کره جنوبی به فاصله 10 روز بعد از مسابقات دانشجویان جهان است. با توجه به اینکه کیمیا علیزاده مصدومیتی از ناحیه مچ پا دارد و باید استراحت کند و دو تن از ملی پوشان نیز در مسابقات دانشجویان جهان حاضر خواهند بود ترجیح دادیم که ملی پوشان به تورنمنت کره نروند.

وی در خصوص مسابقات گرند پری، اذعان کرد: تکواندو کارانی می توانند در گرند پری شرکت کنند که رنکینگ زیر 32 داشته باشند. تنها بازیکنان که رنکینگ زیر 32 دارند ایزدی و خدابنده هستند که شرایط حضور آنها را فراهم می کنیم. البته رنکینگ کیمیا علیزاده نیز سی و هشت است. فقط در سه رویداد امتیازات وی محاسبه شده است. برنز مسابقات جهانی، نقره تورنمنت هلند و طلای جام فجر مسابقاتی هستند که علیزاده توانست شرکت کند و امتیاز جمع کند. باتوجه به نتایج وی، به بالا رفتن رنکینگ وی امیدواریم.

منبع: ایسنا/ انتهای متن/

درج نظر