شب آرزوها، شبی که خدا بی حساب می بخشد

0

در میان ایام و لیالی ماه رجب ، اولین شب جمعه آن نامی خاص به خودگرفته است . این نام ویژه که آسمانیان برآن نهاده و پیامبراکرم (ص)؛ حلقه اتصال ملک وملکوت ،از آن خبر داده اند،«لیلة الرغائب» است .

آن حضرت هنگامی که فضیلت ماه رجب را برای اصحاب خود بیان می کردند، دراین باره فرمودند:« و از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را« لیلة الرغائب »نامیده اند».

این شب را می توان از بوستان های ماه رجب دانست و رغائب جمع رغیبه است، یعنی بخششی بزرگ و شب رغائب، یعنی شب بخشش های بزرگ و رسول خدا(ص) سفارش کردند که «از این شب غافل نشوید» .

لیله الرغائب شبی است که خداوند بی حساب می بخشد

شبی که آرزو و دعا، راهی می‌شود برای اتصال با آسمان و نجوای عاشقانه با ذات اقدس الهی، پلی برای عبور از زمین و عادات سخیفش به آسمان و آیین‌های بهشتی و بارانی‌اش.

در این شب مسلمانان با تضرع و خشوع و با هزاران امید و آرزو، دست به درگاه الهی برمی‌دارند و آرزو‌های خود را از قلب‌ها بر زبان‌ها جاری می‌سازند، باشد که حق تعالی، نجوای آنان را شنیده و عنایت خویش را شامل حال بندگانش کند.

از جمله اعمالی که برای این شب بی‌نظیر ذکر شده است، گرفتن روزه و اقامه ۱۲ رکعت نماز میان نماز مغرب و عشاء است بدین صورت که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود‍ و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود ‍ و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود و پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» گفته شو و بعد از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِی الْأَعْظَم» گفته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان/ انتهای متن

درج نظر