هانیه اخلاقی: برای طلسم‌شکنی به یونیورسیاد کره می‌روم

هانیه اخلاقی می‌خواهد اولین مدال بانوان تکواندوکار را در مسابقات یونیورسیاد به دست آورد.

0

به گزارش به دخت و به نقل از ایسنا، ملی پوش تیم ملی تکواندو دانشجویان در خصوص مسابقات یونیورسیاد که پیش روی ملی‌پوشان دانشجو است، اظهار کرد: بعد از مسابقات جهانی روسیه شش روز استراحت داشتیم و بعد از آن اردوهای ما برای حضور در بازیهای جهانی دانشجویان آغاز شد. بعد از برگزاری مسابقات انتخابی در نهایت 3 نفر در ترکیب اعزامی باقی ماندیم. در این مسابقات من در 67- کیلوگرم مبارزه می‌کنم در حالی که در مسابقات جهانی در 73- مبارزه کردم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ما در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم و این تمرینات به خوبی سپری می‌شود. در روز 12 تیر ماه به مسابقات اعزام می شویم. تاکنون مدالی در مسابقات دانشجویان جهان در بخش بانوان کسب نشده و من به دنبال طلسم شکنی هستم و می‌خواهم اولین مدال را به نام خود ثبت کنم.

اخلاقی با اشاره به این که حضور در مسابقات جهانی تجربه خوبی برای وی بوده اضافه کرد: مسابقات جهانی میدان بسیار بزرگی است و تجربه بسیار خوبی از این مسابقات کسب کردم. این مسابقات جو سنگینی داشت، البته این جو روی من تاثیری نداشت زیرا از قبل از مسابقات تصویرسازی ذهنی داشتم و می‌دانستم این مسابقات شرایط سختی دارد. من به تجربه رقبایم باختم. آنها میدان دیده بودند و من حضور در مسابقاتی در سطح جهانی را تجربه نکرده بودم و نتوانستم نتیجه مد نظرم را بگیرم. اما شیاپ چانگ جهانی تلنگر خوبی برایم بود.

ملی‌پوش تکواندو در ادامه خاطر نشان کرد: ما هر چه در تورنمت های بیشتری شرکت کنیم تجربه بیشتری بدست می آوریم. رقبای ما هر ماه در یک یا دو تورنمنت شرکت می کنند و رنکینگ المپیکی خود را بهبود می بخشند، اما ما در مسابقات کمی شرکت می کنیم و رنکینگ المپیکی مان افت می کند.

اخلاقی در پایان گفت: امیدوارم حمایت مسئولان فدراسیون از بخش بانوان بیشتر شود. اگر حمایت بیشتری از ما شود دلخوشی بیشتری داریم و مطمئنا پیشرفت زیادی می کنیم. تفاوت بانوان و آقایان در تکواندو زیاد است، اما باید توجه داشت که حمایت از آقایان خیلی بیشتر از بانوان است. اگر به اندازه تکواندوکاران پسر از ما هم حمایت شود شرایط متفاوت می شود و نتیجه های بهتری می‌گیریم.

/انتهای متن/

درج نظر