برگزاری یادواره «زنان شهیده» در مناطق مختلف آذربایجان غربی

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی از برگزاری یادواره «زنان شهیده» در مناطق مختلف آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد.

0

لیلا سپهری در ارومیه اظهار داشت: یادواره زنان شهیده امسال با همت بسیج خواهران در آذربایجان غربی با همراهی خواهران مؤمن و متدین برگزار خواهد شد، تا از این رهگذر فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم استان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه باید از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلف برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره بانوان شهید و ایثارگر استان گام برداشته شود، اضافه کرد: در مناطق مختلف آذربایجان غربی که شهدای زن ندارند، یادواره مورد اشاره برای گرامیداشت مقام و جایگاه زنان ایثارگر برپا می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی به برگزاری مراسم‌های مختلف در این یادواره اعم از سخنرانی، مداحی و امثال آنها اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی برگزاری برنامه‌هایی با این موضوع از اهمیت فوق‌العاده زیاد برخوردار است.

سپهری برگزاری رزمایش گردان کوثر با محوریت آموزش‌های جلوگیری از اغتشاشات در مرکز استان به عبارت دیگر ارومیه اشاره کرد و افزود: مأموریت محوله به بانوان در این سری جریان و معضل‌ها معمولاً راحت‌تر از آقایان بوده، و خواهران ما به مسائلی مانند امداد و نجات می‌پردازند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش‌های مختلف در زمینه جلوگیری اغتشاشات و ناآرامی‌ها برای اعضای گردان ارائه خواهد شد، یادآوری کرد: این رزمایش در ارومیه برگزار خواهد شد، که زمان برگزاری آن در حال حاضر مشخص نشده است، که توسط بسیج زنان کشور تعیین خواهد شد.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از برنامه‌های فرهنگی و دارای آثار تربیتی بارز دانست، افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از این آئین به معنای واقعی کلمه استقبال قابل توجهی به عمل می‌آورند، ماه‌های قبل فرا رسیدن موسم اعزام کاروان به مراجع فعال در این زمینه تماس حاصل می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی در پاسخ به این موضوع که یک تعبیر نادرست در این باره وجود دارد، مبنی بر اینکه اگر سپاه برای اعزام افراد به این اردو وجه اخذ کند، مردم رغبتی برای حضور در این مناطق نخواهد داشت، این چنین اظهارنظری را شما چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: چنین تعابیر و تفاسیری به معنای واقعی کلمه دور از واقعیت و انصاف بوده، چراکه حتی در صورت اخذ وجه مردم برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب مشتاق هستند.

سپهری خاطرنشان کرد: کسانی که در چنین فضای معنوی و روحانی قرار نگرفته‌اند، احتمالاً چنین قضاوت‌هایی داشته یا چنین مطالبی را باور می‌کنند، افزود: گاه به معنای واقعی کلمه مقابل سیل عظیم مشتاقان مستأصل مانده، کمبود اتوبوس و محدودیت در امکانات مانع پاسخگویی به همه علاقه‌مندان می‌شود.

منبع: فارس/انتهای متن/

درج نظر