انتخاب دو کادرفنی برای تکواندو بانوان مناسب نیست

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو بانوان ایران معتقد است که کادر فنی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی باید یکی باشد.

0

سرویس خبر به دخت/

مریم آذرمهر در این رابطه اظهار کرد: در بخش بانوان با توجه به کمبود نفرات و همچنین دور بودن درازمدت از تمرینات بهتر است کادر فنی تیم ملی برای مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان یکی باشد. ملی‌پوشان بانوان خیلی وقت است که تمرینات مداومی نداشته‌اند و از شرایط مسابقه دور بوده‌اند، حال اگر به این شرایط تعداد کم ورزشکاران را هم اضافه کنیم، می‌بینیم که تشکیل دو کادر فنی و دو تیم ملی بسیار سخت است.

وی افزود: در بخش مردان با توجه به تعداد زیاد تکواندوکاران می‌توان دو تیم ملی با دو کادر مجزا تشکیل داد، اما اگر بخواهیم همین کار را در بخش بانوان انجام دهیم تیم‌ها تضعیف می‌شوند. پیشنهاد من به فدراسیون این است که یک تیم ملی با یک کادر تشکیل شود و از قبل مشخص باشد که چه کسی به چه مسابقه‌ای می‌رود و در صورت نیاز نفرات را جابجا کند.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه هر کسی هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد کار بزرگی انجام داده است، یادآور شد: تیم ملی ایران با توجه به این که چند ماهی است مسابقه‌ای نداشته و تمرین هم نکرده، برای آماده شدن خیلی کار دارد. ملی‌پوشان باید با ورود دوباره به اردوها، زندگی اردویی و حضور در تمرینات را تجربه کنند و با حضور در تورنمنت‌های مختلف خود را آماده کنند.

وی ادامه داد: مربی تیم ملی هم با هدایت این تیم، شناخت خوبی از ملی‌پوشان به دست خواهد آورد. به این ترتیب او می‌تواند برای مسابقات بعدی بهتر برنامه‌ریزی کند، هر چند زمان برای حضور در مسابقات کم است.

سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا برای سرمربیگری تیم ملی با او صحبتی شده است، گفت: خیر. با من هیچ صحبتی نشده و از جریان انتخاب سرمربی هم بی‌اطلاعم. اکنون که مسابقات لیگ و جام فجر تمام شده وقتم آزاد است، باید ببینم که مسئولان فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرند.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر