10 زن قدرتمند جهان

مجله فوربس در شماره اخیر خود، اقدام به انتشار لیستی از صد زن قدرتمند جهان کرده که ما تنها به ذکر نام و اطلاعات و عکس 10 نفر اول این لیست بسنده می‌کنیم. جالب آن است که در میان این زنان هیچ اثری از زنانی نیست که به خاطر زیبایی، ظاهر، آرایش، لباس و … مطرح شده باشند. این زنان قدرتمند شخصیت شان مهم ، است، عملکردشان و موقعیت شان. میانگین سنی شان هم 55 سال است.

4

 

سرویس خبر به دخت/

1-    آنجــلا مــرکل، 58 ساله

صدراعظم آلمان، قدرتمندترین زن جهان در بین 27 عضو اتحادیه اروپا است و حمل سرنوشت یورو بر روی شانه های وی است. نسخه سخت ریاضت اقتصادی مرکل برای کاهش بحران بدهی اروپا ضربه سختی به هر دو کشور جنوب و شمال وارد کرده و این دو کشور را به چالش کشیده است، اما او همچنان بر عقیده خود استوار است. مرکل از سال 2005 در مسند صدراعظمی مشغول به فعالیت بوده است.

 

2-     هیــلاری رادهـام کلــینتون، 64 ساله.

او که همچنان وزیر امور خارجه ایالات متحده است، طی روزهای آتی احتمالا جای خود را به جان کری خواهد داد. وی از سال 2008 تصدی این مسئولیت را برعهده داشته است و تنها در سال 2012 میلادی به 42 کشور سفر کرده است.. کلینتون هم اکنون به دلیل وجود لخته خونی در سر خود در بیمارستان بستری است.

3-    دیلــما روســـف، 64 ساله

او که از انقلابیون سابق کشورش است، هم‌اکنون رئیس جمهور برزیل است، کشوری که در جایگاه ششم بزگترین اقتصاد جهان قرار دارد. روسف در حال حاضر در میانه راه دوره اول ریاست جمهوری خود است و تلاش‌ها و طرح‌هایش در زمینه کارآفرینی، الهام بخش نسل جدیدی از برنامه‌های ایجاد مشاغل شده است.

 

4-    ملیندا گیتس، 48 ساله

او رئیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس است. گیتس و وزیر توسعه و همکاری‌های اقتصادی با هم دیدارهای مستمری دارند که در مورد همکاری وزارت توسعه با بنیاد گیتس خبرهای موثقی وجود دارد.

 

5-    جیل آبرامسون،  58 ساله

آبرامسون، اولین زن ویراستار اجرایی نیویورک تایمز در تاریخ 2 ژوئن 2011 نامگذاری شد.

 

6-    سونیا گاندی، 65 ساله

او رئیس حزب کنگره و رئیس اتحاد متحده پیشرو هند (UPA) است. گاندی، رهبر حزب حاکم سیاسی در هند، دومین کشور پرجمعیت ترین جهان و دهمین کشور بزرگ اقتصادی است.

 

7-     میشل اوباما، 48 ساله

بانوی اول ایالات متحده، همسر باراک اوباما، طبق نظرسنجی‌ها با محبوبیت 66 درصدی، بسیار محبوب‌تر از شوهر خود در سال 2012 بوده است.

 

8-    کریستین لاگارد، 56 ساله

اولین زنی است که به عنوان رئیس سازمان امور مالی 188 کشور، سال اول کار خود را صرف مبارزه با بحران بدهی در اروپا کرد. لاگارد در ماه آوریل سال جاری، 430 میلیارد دلار اضافی از بودجه کشورهای عضو گروه بیست (G-20) تقریبا دو برابر ظرفیت وام‌دهی صندوق‌های ارزی را احیاء کرد.

 

9-    جانت ناپولیتانو، 54 ساله

اولین رئیس زن وزارت امنیت داخلی آمریکا و رئیس صندوق بین‌المللی پول(IMF) است. وی پس از خدمت به عنوان فرماندار آریزونا از سال 2003 تا 2009، هم‌اکنون در رأس سومین گروه بزرگ در سیاست ایالات متحده قرار دارد.

 

10- شریل سندبرگ، 43 ساله

عضو ارشد شبکه اجتماعی فیس بوک، در یک کنفرانس خبری در شهر نیویورک در تاریخ 2 دسامبر 2011 صحبت کرد. وی اولین عضو زن هیئت مدیره فیس بوک است و دارای تقریبا 1 میلیارد دلار از سهام این شرکت نیز هست.

فیس بوک اعلام کرد که نیویورک مرکز طرح مهندسی فناوری جدید فیس بوک در سال 2012 خواهد بود. در حال حاضر فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.

 

منبع :راه دانشجو/ انتهای متن/

 

نمایش نظرات (4)