زنان برای لاغر شدن به استفاده از مواد مخدر رو آورده‌اند

کارشناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: زنان برای لاغر شدن به استفاده از مواد مخدر مانند کراک رو آورده‌اند.

0

سرویس خبر به دخت/

غلامرضا بابایی با بیان اینکه بسیاری از زنان هم اکنون بدون توجه به معیارهای سلامت جسمانی، اقدام به لاغر کردن اندام خود می کنند، اظهار داشت: بی توجهی به سلامت و در ازای آن توجه افراطی بر ظاهر اندام در میان جوانان و به خصوص زنان کشور،‌ از عوامل متعددی نشأت گرفته است.

این کارشناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی در ادامه بیان داشت: تغییر در  الگوها و هنجارهای اجتماعی میان جوانان و زنان کشور از جمله دلایل اصلی بی توجهی زنان و جوانان به سلامت جسمانی و در عین حال توجه ویژه به تغییر ظاهر خود است.

وی یادآور شد: تغییر الگوهای اجتماعی را می توان در تبلیغات ماهواره‌ای جستجو کرد.

بابایی ادامه داد: رسانه های غربی در خارج از مرزهای کشور سعی در القا کردن باورها و هنجارهای خود در میان زنان و جوانان  سایر کشورها دارند  این در حالی است که نقش رسانه های داخلی برای القای فرهنگ ایرانی در میان قشر جوان کشور، بسیار کمرنگ است.

وی بیان داشت:‌ بر اساس مطالعات ،‌ ثابت شده است که بسیاری از تبلیغات و فیلم های ماهواره ای بر الگوهای رایج میان زنان و جوانان در سایر کشورها تاثیر گذاشته است.

این کارشناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی متذکر شد: تمام نهادهای فرهنگی باید در راستای ایجاد بلوغ فکری در جامعه تلاش کنند و در این راستا برنامه های جامعی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه توجه به ظاهر و اندام، بیشتر در میان بانوان متداول است اظهار داشت: بسیاری از جوانان و خانم‌ها سعی دارند به هر قیمتی که شده ،‌حتی به قیمت آسیب رساندن به سلامتی خود،‌ نگاه جامعه را به سوی خود جلب کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: به منظور القای هنجارهای صحیح در میان مردم باید  راهکارها و برنامه های تربیتی پیش روی خانواده‌ها و مراکز آموزشی قرار داده شود.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر