قاضی زن انگلیسی از نحوه اسلام آوردنش می گوید

حدود دوازده سال در مورد جنايات و خشونت عليه زنان و اعتياد كودكان در انگلستان تحقيق کرده است و براي آنكه بهتر بفهمد ريشه اين خشونت‌ها در چيست، به مطالعه اسلام، خواندن قرآن و برقراري ارتباط با مسلمانان پرداخته است.

0

سرویس خبر به دخت/

“ماربلين ورنينگتون” مدرك وكالت خود را در سال 1976 از دانشگاه “شيفيلد ليورپول” كسب و در همان جا شروع به كار آموزي كرد. در سال 1994 به عنوان قاضي ناحيه “بريكن ‌هدليورپول” منصوب شد. وي نخستين وكيل مدافعي بود كه به عنوان قاضي ناحيه منصوب مي‌شد، سپس به عضويت آكادمي جهاني علم و هنر انتخاب شد. مورنينگتون در زمينه خشونت‌هاي خانوادگي بسيار مورد توجه است.

سفر من به اسلام

مورنينگتون عموما درباره موضوع خشونت عليه زنان و كودكان به خصوص در اسلام فعاليت مي‌كرد و براي تحقيق در مورد جوامع اسلامي شروع به مطالعه اسلام كرد.

هنوز هم در ميان دلايل متفاوتي كه در جمع دوستان و آشنايان در نظر گرفته شده، هيچ پاسخي براي نداي حقيقت و طي كردن پله‌هاي جسارت توسط وي يافت نشده است. احساس مي كرد در نيرويي فوق‌العاده غرق شده كه به آهستگي در مسير حقيقت راهنمايي‌اش مي‌كند.

وقتي از او سوال  شد كه چرا مسلمان شده در جواب گفت: حدود دوازده سال تخصصم، تحقيق در مورد جنايات و خشونت عليه زنان و اعتياد كودكان در سطح سياسي انگلستان بوده است، بدون آنكه انتخاب خودم باشد و به دليل شغلم در گير موضوع خشونت عليه زنان در جوامع اسلامي شدم و براي آنكه بهتر بفهمم ريشه اين خشونت‌ها در چيست، شروع به مطالعه اسلام، خواندن قرآن و برقراري ارتباط با مسلمانان كردم.

بايد بگويم در اين‌كه خداوند نگاهش را به من انداخت، من در اين اتفاق هيچ دخالتي نداشتم، پس از آن بي اختيار با انسان‌هايي ملاقات كردم كه يكي  پس از ديگري مرا به مسيري راهنمايي مي كردند كه واقعا بازگشتي نداشت، زيرا هرچه بيشتر با اسلام و پيامبر آشنا شدم، برايم روشن مي شد كه اين همان چيزي است كه مي خواستم به آن تعلق و ايمان داشته باشم. به نوعي مي توان گفت پس از زمان كمي فهميدم به روشني اين همان چيزي است كه هميشه خواسته ام….

ماربلين ورنينگتون در مدت فعالیت خود سمت‌های زیر را دارا بوده است:

  • رییس گروه خشونت خانوادگی حوزه قضایی شمالی  که 800 عضو از سراسر انگلیس و کشورهای خارجی در آن عضو بودند
  • رییس ابتکار بین دولتی در راستای افزایش آگاهی‌ و استاندارد در خصوص خشونت
  • عضو گروه مشاوره‌ای Lord Chancellor در زمینه خشونت خانوادگی
  • عضو شورای حقوق خانواده
  • عضو انجمن افسران ارشد پلیس (ACPO)، گروه خشونت خانوادگی
  • رییس گروه کاری در زمینه تداخل بین سیستم قضایی جنایی و مدنی
  • رییس نهاد کودکان نیازمند و در مضیقه (KIND)
  • رییس مجمع خشونت خانوادگی Wirral

منبع:شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر