رئیس سازمان ثبت احوال خبر داد: 12.5 میلیون ایرانی در سن ازدواج قرار دارند

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: جمعیت بین 24 تا 30 سال که نیازمند ازدواج، مسکن و … هستند 12.5 میلیون نفر است.

0

سرویس خبر به دخت/

محمد ناظمی اردکانی در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم با بیان اینکه طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار دارد ابراز کرد: توزیع کارت ملی هوشمند هم در اولویت برنامه‌ها بوده و قابلیت آن عدم امکان جعل کارت‌های جدید است.

رئیس سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: در خصوص تولید و انتشار آمار جمعیتی هم این سازمان به توفیقات خوبی دست یافته و در حال حاضر می‌تواند آمار به روز را در اختیار مسئولان قرار دهد.

با این روند 30 سال دیگر به سمت کاهش جمعیت پیش می‌رویم

وی ادامه داد: روند تغییرات جمعیتی در ایران به گونه‌ای است که 30 سال بعد میزان ولادت و فوت برابر شده و پس از آن رو به کاهش جمعیت خواهیم رفت در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای کشور باید جمعیت جوان در جامعه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه 38.5 میلیون نفر از مردم ایران یعنی 51 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند ابراز کرد: نرخ ازدواج نیز در کشور 12 در هزار و نرخ طلاق دو در هزار بوده ضمن اینکه میانگین سن ازدواج جوانان ایران در مردان 27 و در زنان 22 سال است.

زنان ایرانی سه سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند

ناظمی اردکانی بیان داشت: متوسط عمر مردان ایرانی 70 سال بوده و زنان ایرانی نیز به طور میانگین 73 سال عمر می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال افزود: 10 میلیون نفر از مردم ایران زیر هفت سال سن داشته و جمعیت بین 24 تا 30 سال که نیازمند ازدواج، مسکن و … هستند 12.5 میلیون نفر است و علاوه بر این 3.7 میلیون نفر بالای 65 سال که نیازمند مراقبت هستند در کشور زندگی می‌کنند.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر